Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

witam wszystkich

zdecydowalem sie na przesiadke z xx'sa i wybor padl wlasnie na super duka;
pojezdzilem troche na touno kumpla i stwierdzilem ze to jest to, ale duke bardziej mi sie podoba;
i tu mam do Was pare pytan:

jak wyglada awaryjnosc sprzeta i wogole motocykli ktm? rozne opinie slyszalem? czy jest prawda ze lubi sie sypnac wysprzeglik hydrauliczny, skrzynia? slyszalem to od kumpla ktory z ma z ktm do czynienia juz pare lat, ale to same single

jak wygladaja koszta utrzymania? serwis, ceny czesci, czesci eksploatacyjne typu filtry, klocki itp i czesci zamienne, spalanie wiem... przygotowalem sie psychicznie, ale w sumie przesiadam sie na taki sprzet bo robie malo kolometrow rocznie

na co zwrocic uwage przy zakupie, szukam czegos do max 20ty¶.

z góry dziêki za wszelki informacje


Zacznê od tego ¿e naprawdê szczerze uwa¿am ¿e KTM SD to dobry wybór.
Awaryjno¶æ KTM moim zdaniem jest owiana opowie¶ciami podobnymi do tych na temat Ducati, oczywi¶cie najwiêcej wiedz± ci którzy nigdy nie mieli tych sprzêtów.
Ja aktualnie mam RC8R i SD 990 zreszt± mój SD jest na sprzeda¿ ale dodam ¿e zamierzam kupiæ nowy my¶lê ¿e to wystarczy jako reklama.

- Koszty i awaryjno¶æ:
Przegl±dy to ¶rednio ok 700z³, w czasie czterech lat eksploatacji wymieni³em omawiany wy¿ej wysprzêglik ale doradzono mi zakup akcesoryjnego by unikn±æ wymiany za jaki¶ czas fabrycznego który faktycznie jest do¶æ wadliwy koszt 685z³, kolejn± wymian± by³ wadliwy wiatrak koszt wymiany to 460z³ i to tyle je¿eli chodzi o koszty serwisów, w okresie czterech lat wymieni³em jeszcze dwukrotnie klocki przód razem 520z³ i komplet opon 1400z³ tak wiêc serwis od nowo¶ci to koszt ok 4000z³.
- Spalanie bardzo du¿o kilometrów wykona³em SD z pasa¿erem ¶rednie spalanie w trasie to ok 7,2l w mie¶cie ok 9l.
Motocykl naprawdê ¶wietnie sprawuje siê w eksploatacji na co dzieñ jest lekki i do¶æ dynamiczny, ¶wietnie hamuje.
O dziwi mo¿na pozwoliæ sobie na dalekie wypady nawet w dwie osoby pamiêtaj±c jednak ¿e na stacjê trzeba zagl±daæ co 130-180km w zale¿no¶ci od têpa podró¿y.

WADY:

-NALE¯Y BARDZO CZÊSTO ZAGL¡DAÆ DO P£YNU CH£ODNICZEGO, PONIEWA¯ MOTOCYKL MA TENDENCJÊ DO NABIERANIA WYSOKIEJ TEMPERATURY WIÊC BY NIE DOPROWADZIÆ DO AWARII TRZEBA TAM ZAGL¡DAC I UZUPE£NIAÆ P£YN.

-MIMO I¯ O V-KACH MÓWI SIE ¯E MAJ¡ WYSOKI MOMENT I CI¡GN¡ OD DO£U W KTM SD JAZDA PONI¯EJ 4 TY¦ POWODUJE DOSYÆ MOCNE SZARPANIE £AÑCUCHEM- MO¯NA SIÊ DO TEGO PRZYZWYCZAIÆ ALE MOG£OBY BYÆ LEPIEJ.
Wed³ug mnie to jedyne wady.