NajgroĹşniejsi wrogowie, z ktĂłrymi musimy walczyÄ sÄ w nas...
Koledzy robie remont.
Musze spasowac tłok.
Tlok bedzie wossnera jaki luz przyjąć.
Z gory dzięki.
jakie moto?
0,6 na tuleji lub 0,5 na nicasilu.
Wossnera dajesz na 0.06 Vertexa na 0.07
exc-r 530 nicasil
A jak cylinder jest lekko jajowaty, w największym miejscu ma 66,45 to dać selekcje D?
nie ma co operować selekcjami bo kazdy tłok ma rózne wymiary dla danej selekcji.
po 2 jak sie ma jajo, to sie wyciąga średnią najlepiej.
kolejna sprawa to taka że 0.01 to czesto jest błąd pomiarowy, i jeszcze kolejna - że warto stosowac sie do zalecen producenta tłoka.
a najlepiej to kupowac oryginał
Chcesz dobrze spasować tłok to:
- dokonujesz pomiaru cylindra w kilka płaszczyznach i na różnych wysokościach
- dowiadujesz się jakie pasowanie tłoka przewiduje producent tłoka i producent motocykla
- obliczasz na podstawie w/w informacji jaki tłok potrzebujesz
W przypadku nowego lub równo wytartego cylindra sprawa jest prosta. W przypadku nierówno wytartego cylindra zawsze dobierasz tłok pod pod wymiar z najmniej wytartego miejsca. Często zdaża się że w jednym miejscu masz zużycie 0 a w drugim 1-2 setki, wtedy nie wsadzasz tłoka nadwymiarowego tylko nominalny.
Podstawową sprawą jest umiejętne zmierzenie cylindra.
Ekhm, w to w końcu średnia czy najmniejszy możliwy wymiar?
Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach.
No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A
Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu?
Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu.
to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel
No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.
Niestety tam juz nie ma nicasilu. Przy oknach najszybciej się zużywa
Pomiary cyla sam robiłeś czy komuś zleciłeś?
Nie mam średnicówki, także samemu to nie jest możliwe. 30 zł mnie pomiar kosztował w jakimś "auto szlifie" gdzie zajmują się cylindrami. Ale już się dogadałem i odeślę ten cylinder sprzedającemu, bo mnie zrobił na wała, straciłem tylko czas i pieniądze na wysyłki..
Musze spasowac tłok.
Tlok bedzie wossnera jaki luz przyjąć.
Z gory dzięki.
jakie moto?
0,6 na tuleji lub 0,5 na nicasilu.
Wossnera dajesz na 0.06 Vertexa na 0.07
exc-r 530 nicasil
A jak cylinder jest lekko jajowaty, w największym miejscu ma 66,45 to dać selekcje D?
nie ma co operować selekcjami bo kazdy tłok ma rózne wymiary dla danej selekcji.
po 2 jak sie ma jajo, to sie wyciąga średnią najlepiej.
kolejna sprawa to taka że 0.01 to czesto jest błąd pomiarowy, i jeszcze kolejna - że warto stosowac sie do zalecen producenta tłoka.
a najlepiej to kupowac oryginał
Chcesz dobrze spasować tłok to:
- dokonujesz pomiaru cylindra w kilka płaszczyznach i na różnych wysokościach
- dowiadujesz się jakie pasowanie tłoka przewiduje producent tłoka i producent motocykla
- obliczasz na podstawie w/w informacji jaki tłok potrzebujesz
W przypadku nowego lub równo wytartego cylindra sprawa jest prosta. W przypadku nierówno wytartego cylindra zawsze dobierasz tłok pod pod wymiar z najmniej wytartego miejsca. Często zdaża się że w jednym miejscu masz zużycie 0 a w drugim 1-2 setki, wtedy nie wsadzasz tłoka nadwymiarowego tylko nominalny.
Podstawową sprawą jest umiejętne zmierzenie cylindra.
Ekhm, w to w końcu średnia czy najmniejszy możliwy wymiar?
Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach.
No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A
Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu?
Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu.
to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel
No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.
Niestety tam juz nie ma nicasilu. Przy oknach najszybciej się zużywa
Pomiary cyla sam robiłeś czy komuś zleciłeś?
Nie mam średnicówki, także samemu to nie jest możliwe. 30 zł mnie pomiar kosztował w jakimś "auto szlifie" gdzie zajmują się cylindrami. Ale już się dogadałem i odeślę ten cylinder sprzedającemu, bo mnie zrobił na wała, straciłem tylko czas i pieniądze na wysyłki..