Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

Hej, jest problem z yamaha yzf250. Motocykl po urwaniu korby z³o¿ony na nowych czê¶ciach, nowe kartery itp. W Moto nie da sie wrzuciæ pierwszego biegu gdy jest odpalony, na zgaszonym silniku da siê. Czasami chyba te¿ nie wchodzi 2. Mechanik powiedzia³,ze skrzynia musi sie u³o¿yæ w nowych karterach i ze trzeba wyregulowac skrzynie. Mia³ kto¶ styczno¶æ z takim czym¶? I je¿eli tak, to jak to wyregulowaæ ?


Odda³e¶ moto do mechanika, który wzi±³ pieni±dze za robotê, wiêc niech t± robotê wykona. Nie ma czego¶ takiego jak "uk³adanie siê skrzyni" ani regulacja skrzyni. Po z³o¿eniu silnika po remoncie wszystkie biegi powinny od razu wskakiwaæ czy na zgaszonym czy na zapalonym i nie mog± wypadaæ. Je¿eli jest inaczej to mechanik odwali³ fuszerê, bo albo ¼le z³o¿y³, albo z³o¿y³ z uszkodzon± skrzyni±, co te¿ jest du¿ym b³êdem. Wiêc motocykl z powrotem do mechanika i niech robi czego siê podj±³.

Jak chcesz robiæ inaczej, to rób ale inne porady s± wg. mnie bezsensu
Chodzi o to,¿e znajomy pyta³ czy co¶ takiego jest mo¿liwe, bo to jego moto. Dla mnie wydawa³o siê to dziwne i dlatego zapyta³em. Dziêki wielkie
da sie regulowac skrzynie na automacie. druga "regulacja" czasami jest podk³adkami skrêca sie same kartery i sie bada luz wzd³uzny wa³ków i sie czasami dystansuje ( w silnikach pi¼dzikowych AM6 jest na pewno cos takiego )



da sie regulowac skrzynie na automacie tzn automatyczna?

da sie regulowac skrzynie na automacie tzn automatyczna?

Na automacie zmiany biegów. Wszystko zgoda, wa³ki trzeba dystansowaæ, mechanizm zmiany biegów te¿ ustawiæ, ale TO NIE JEST REGULACJA, skrzynie sk³ada siê dobrze, jak nie chodzi to co¶ jest przy monta¿u namotane.
Ma kto¶ jaki¶ poradnik jak to zrobiæ gdyby mechanik nie chcia³ tego przyj±æ?
Skrzynia chodzi, nie ma jedynki. Aa zapomnia³em dodaæ, ¿e gdy jest na odpalone moto na luzie i robi sie przegazówkê to czasami potrafi wskoczyæ bieg.
Kit z regulacj± jeszcze jeszcze..
Ale jak bieg wchodzi sam z siebie to ju¿ chyba nie wymaga komentarza
Mechanik Ci spier.. robotê.
Oddaj mu go, bo dodatkowo bêdziesz musia³ kupiæ nowe uszczelki.
zdejmij pokrywe zobacz co w automacie widac - tam bedzie uk³ad. porównaj z serwisówk± - bo serwisówka jest wyznacznikiem co i jak sk³adaæ.

jak tam wszystko jest okej. nic nie wadzi nic nie wypad³o ( np tam w ktmach chyba jest taka hmm tulejka, jak jej nie ma to jest duzy ja³owy luz dzwigni i nie zawsze bieg moze wskakiwaæ, a jedynka - 2jka wymaga najd³uzszego skoku jakby. jak tam wszystok okej, to chyba bym zagl±da³ do silnika i sprawdza³ czy wszystkie podk³adki s±
Ja bym nic na w³asn± rêkê nie rozbiera³, tylko jak najszybciej do "mechanika" na reklamacjê.
tak to juz inna sprawa - jak mechanik robi³ to niech zrobi do konca.
A inna sprawa jest taka - jak mo¿na oddaæ komu¶ niesprawny motocykl. Kilka razy robi³em komu¶ motocykle i zawsze sprawdza³em 2x czy wszystko jest ok i robi³em jazdê próbn±. Jak u siebie czego¶ nie dopatrzê, to wrócê do gara¿u i poprawiê, a klient bêdzie mia³ wkurw i nic wiêcej.
Dziêki za radê panowie 😊
To ju¿ znajomego sprawa co z tym zrobi. Jeszcze raz dziêki.
Mo¿e byæ te¿ za gruba uszczelka na po³ówkach.