Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
Jakie polecacie tanie liczniki godzin, taki ¿eby nie pad³ po miesi±cu. Czy licznik wibracyjny jest godny polecenia?
ja kupi³em taki najtanszy z allegro, z 30 z³ kosztowa³, 35 godzin nabite i nadal dzia³a. z tymi licznikami to loteria jak czytam, jedni kupi± za 150 z³ po 50 mth zacznie sie resetowac albo dziwnie nabijaæ. a innym te tanie wytrzymuja d³ugo. szczerze wizualnie to nie widze róznicy miêdzy moimza 30 a np sendec za 150 z³... oczywiscie poza napisem
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
a o tym wibracyjnym co my¶licie?
liczniki mth maj± datê przydatno¶ci - chodzi o bateriê w ¶rodku
jak kto¶ kupi licznik który ju¿ parê lat wisi w sklepie to zapewne d³ugo nie podzia³a
Chodzi Ci o te po 130 z³ z alledrogo? Je¶li tak, to my¶lê ¿e ich stosowanie w naszych motocyklach nie ma sensu i wychodz± drogo. Taki wibracyjny powinien siê sprawdzaæ w dieslu (przynajmniej wg mnie). "Normalny" reaguje na zmiany pola elektromagnetycznego pochodz±ce z przewodu wysokiego napiêcia.
W³a¶nie siê obawiam ¿e ten wibracyjny mo¿e nawet podczas zgaszonego silnika naliczaæ. Indukcyjny przynajmniej wiadomo ¿e nalicza na odpalonym silniku a na zgaszonym nie.
Dziêki za rady, biorê jakie¶ tanie gówno i zobaczymy.
a da sie jakos zzerowaæ licznik?
zrobilem remont i chcialbym od zera miec naliczane
Te najtañsze niestety nie maj± takiej opcji bezpo¶rednio dostêpnej. Musia³by¶ wyd³ubaæ zalewê i wyj±æ baterie.
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
Mo¿esz wyja¶niæ? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pa³owanie? Bo pierwszy raz s³yszê.
Jak dot±d MTH to dla mnie MTH.
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
Mo¿esz wyja¶niæ? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pa³owanie? Bo pierwszy raz s³yszê.
Jak dot±d MTH to dla mnie MTH. Temat poruszany milion razy. Nazwa "licznik mth" to tylko nazwa umowna nie maj±ca nic wspólnego z naliczaniem prawdziwych mth dla silników o zmiennych obrotach pracy.
Te liczniki, które mo¿na kupiæ do motocykla licz± czas (jak d³ugo chodzi silnik). Niektóre reaguj± jak owiniesz ich przewód wokó³ przewodu zasilaj±cego jakie¶ urz±dzenie (im wiêkszy pr±d zasilania tym lepiej) i te¿ mierzy czas.
Kilka definicji:
http://liczniki-motogodzin.pl/kontrola-paliwa/motogodzina-a-godzina
https://pl.wikipedia.org/wiki/Motogodzina
W skrócie - je¿eli mia³by to byæ prawdziwy licznik motogodzin to musia³by uwzglêdniaæ obroty silnika i "obroty znamionowe w jednostce czasu". Z tego co mi siê uda³o znale¼æ (niestety bli¿ej mi do elektryki ni¿ do mechaniki) to obroty znamionowe, dla maszyn o zmiennych obrotach, to obroty przy których wystêpuje moc maksymalna silnika (jakbym siê myli³ to niech kto¶ mnie poprawi).
Ka¿dy silnik ma moc maksymaln± przy innych obrotach (przyk³adowo SX 125 i 150 ma j± przy 11500 rpm) i licznik musia³by to uwzglêdniaæ.
Co do mojego przelicznika jako amatora: 1 mth = 2 h. Jest to przelicznik u mnie przy je¼dzi amatorskiej (u kogo¶ innego mo¿e wyj¶æ inaczej). KTM w dokumentacji 125 podaje ¿e 1 mth to oko³o 7 l paliwa. U mnie ¶rednio wychodzi 7 l paliwa na 2 h wskazywane przez licznik (czasem mniej, czasem wiêcej).
obecnie ktm podaje wymiany czesci w godzinach
mth podawali dawno temu
OK. Mam licznik ktm ten du¿y pomarañczowy , taki jak w latach 2004. Wzorujê siê na nim. Jestem amatorem. Nie latam po 20 metrów. Jestem ¶redniakiem. Moto wiêcej pracuje w ¶rednim zakresie obrotów ni¿ w wysokich. Choæ przypa³owaæ te¿ lubiê jak znam teren.
I teraz w/g tego co piszecie..zmieniaæ olej co 15-20 mth mojego licznika? Jak zlewam to jest ³adny, nie czarnuch.
Moje przebiegi to powiedzmy 60 mth...te z licznika /na rok
Dzi¶ znów skoñczy³y mi siê klocki ( pisa³em w innym temacie) wytrzyma³y dok³adie 20 MTH( te licznikowe ktm)
A mo¿e lepiej spisywaæ przebieg km?
Brat ma 200 2T i liczy z apki endomondo. Jemu wychodzi du¿o szybciej interwa³y. Mimo ¿e ja je¿d¿ê wiêcej.
No to co¶ powalili - w ¿aden sposób czas pracy nie jest w stanie miarodajnie odwzorowaæ zu¿ywania siê takiego silnika. Pa³owanie przez godzinê na torze (albo jeszcze gorzej na prostych) nie jest równoznaczne np z prac± na wolnych obrotach.
Specjalnie sprawdzi³em w instrukcji i jest tak jak mówisz - podaj± godziny, co nie zmienia faktu, ¿e u mnie 1 godzina wg. KTM odpowiada oko³o 2 godziny z licznika.
Stpeter spisuj sobie zu¿yte paliwo i wskazania licznika.
OK. Mam licznik ktm ten du¿y pomarañczowy , taki jak w latach 2004. Wzorujê siê na nim. Jestem amatorem. Nie latam po 20 metrów. Jestem ¶redniakiem. Moto wiêcej pracuje w ¶rednim zakresie obrotów ni¿ w wysokich. Choæ przypa³owaæ te¿ lubiê jak znam teren.
I teraz w/g tego co piszecie..zmieniaæ olej co 15-20 mth mojego licznika? Jak zlewam to jest ³adny, nie czarnuch.
Moje przebiegi to powiedzmy 60 mth...te z licznika /na rok
Dzi¶ znów skoñczy³y mi siê klocki ( pisa³em w innym temacie) wytrzyma³y dok³adie 20 MTH( te licznikowe ktm)
A mo¿e lepiej spisywaæ przebieg km?
Brat ma 200 2T i liczy z apki endomondo. Jemu wychodzi du¿o szybciej interwa³y. Mimo ¿e ja je¿d¿ê wiêcej. Rób wymiany normalnie wed³ug wskazañ twojego licznika. Wiêkszo¶æ liczników podajê czasy w godzinach i serwisuwka KTMa te¿ podajê interwa³y w godzinach.
No i wykrakali¶cie... Dzisiaj bratu pad³ licznik motogodzin z obrotomierzem (http://www.24mx.pl/licznik-motogodzin-i-obrotomierz-hard-line-1) wytrzyma³ rok i 3 miesi±ce. Nie warto kupowaæ drogich.
rok to i tak du¿o
Na gwarancji podobno dostanê nowy licznik. Rozebra³em stary - jest CR2032. Po jej wymianie wy¶wietlacz ruszy³ ale licznik i tak nie dzia³a (wy¶wietla 82111.5 i nic nie dzia³a). Próbowa³em zrobiæ reset wg. oznaczeñ na p³ytce ale te¿ nie posz³o. Bêdê mia³ chwilê, to napisze do producenta co jest grane.
ja kupi³em taki najtanszy z allegro, z 30 z³ kosztowa³, 35 godzin nabite i nadal dzia³a. z tymi licznikami to loteria jak czytam, jedni kupi± za 150 z³ po 50 mth zacznie sie resetowac albo dziwnie nabijaæ. a innym te tanie wytrzymuja d³ugo. szczerze wizualnie to nie widze róznicy miêdzy moimza 30 a np sendec za 150 z³... oczywiscie poza napisem
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
a o tym wibracyjnym co my¶licie?
liczniki mth maj± datê przydatno¶ci - chodzi o bateriê w ¶rodku
jak kto¶ kupi licznik który ju¿ parê lat wisi w sklepie to zapewne d³ugo nie podzia³a
Chodzi Ci o te po 130 z³ z alledrogo? Je¶li tak, to my¶lê ¿e ich stosowanie w naszych motocyklach nie ma sensu i wychodz± drogo. Taki wibracyjny powinien siê sprawdzaæ w dieslu (przynajmniej wg mnie). "Normalny" reaguje na zmiany pola elektromagnetycznego pochodz±ce z przewodu wysokiego napiêcia.
W³a¶nie siê obawiam ¿e ten wibracyjny mo¿e nawet podczas zgaszonego silnika naliczaæ. Indukcyjny przynajmniej wiadomo ¿e nalicza na odpalonym silniku a na zgaszonym nie.
Dziêki za rady, biorê jakie¶ tanie gówno i zobaczymy.
a da sie jakos zzerowaæ licznik?
zrobilem remont i chcialbym od zera miec naliczane
Te najtañsze niestety nie maj± takiej opcji bezpo¶rednio dostêpnej. Musia³by¶ wyd³ubaæ zalewê i wyj±æ baterie.
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
Mo¿esz wyja¶niæ? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pa³owanie? Bo pierwszy raz s³yszê.
Jak dot±d MTH to dla mnie MTH.
Mam 3 ró¿ne liczniki i polecam najtañsze (chyba ¿e chcesz mieæ jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupiæ tanio i Ci siê nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby kto¶ kiedy¶ czyta³ ten temat - te liczniki licz± godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej je¼dzi wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej wiêcej).
Mo¿esz wyja¶niæ? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pa³owanie? Bo pierwszy raz s³yszê.
Jak dot±d MTH to dla mnie MTH. Temat poruszany milion razy. Nazwa "licznik mth" to tylko nazwa umowna nie maj±ca nic wspólnego z naliczaniem prawdziwych mth dla silników o zmiennych obrotach pracy.
Te liczniki, które mo¿na kupiæ do motocykla licz± czas (jak d³ugo chodzi silnik). Niektóre reaguj± jak owiniesz ich przewód wokó³ przewodu zasilaj±cego jakie¶ urz±dzenie (im wiêkszy pr±d zasilania tym lepiej) i te¿ mierzy czas.
Kilka definicji:
http://liczniki-motogodzin.pl/kontrola-paliwa/motogodzina-a-godzina
https://pl.wikipedia.org/wiki/Motogodzina
W skrócie - je¿eli mia³by to byæ prawdziwy licznik motogodzin to musia³by uwzglêdniaæ obroty silnika i "obroty znamionowe w jednostce czasu". Z tego co mi siê uda³o znale¼æ (niestety bli¿ej mi do elektryki ni¿ do mechaniki) to obroty znamionowe, dla maszyn o zmiennych obrotach, to obroty przy których wystêpuje moc maksymalna silnika (jakbym siê myli³ to niech kto¶ mnie poprawi).
Ka¿dy silnik ma moc maksymaln± przy innych obrotach (przyk³adowo SX 125 i 150 ma j± przy 11500 rpm) i licznik musia³by to uwzglêdniaæ.
Co do mojego przelicznika jako amatora: 1 mth = 2 h. Jest to przelicznik u mnie przy je¼dzi amatorskiej (u kogo¶ innego mo¿e wyj¶æ inaczej). KTM w dokumentacji 125 podaje ¿e 1 mth to oko³o 7 l paliwa. U mnie ¶rednio wychodzi 7 l paliwa na 2 h wskazywane przez licznik (czasem mniej, czasem wiêcej).
obecnie ktm podaje wymiany czesci w godzinach
mth podawali dawno temu
OK. Mam licznik ktm ten du¿y pomarañczowy , taki jak w latach 2004. Wzorujê siê na nim. Jestem amatorem. Nie latam po 20 metrów. Jestem ¶redniakiem. Moto wiêcej pracuje w ¶rednim zakresie obrotów ni¿ w wysokich. Choæ przypa³owaæ te¿ lubiê jak znam teren.
I teraz w/g tego co piszecie..zmieniaæ olej co 15-20 mth mojego licznika? Jak zlewam to jest ³adny, nie czarnuch.
Moje przebiegi to powiedzmy 60 mth...te z licznika /na rok
Dzi¶ znów skoñczy³y mi siê klocki ( pisa³em w innym temacie) wytrzyma³y dok³adie 20 MTH( te licznikowe ktm)
A mo¿e lepiej spisywaæ przebieg km?
Brat ma 200 2T i liczy z apki endomondo. Jemu wychodzi du¿o szybciej interwa³y. Mimo ¿e ja je¿d¿ê wiêcej.
No to co¶ powalili - w ¿aden sposób czas pracy nie jest w stanie miarodajnie odwzorowaæ zu¿ywania siê takiego silnika. Pa³owanie przez godzinê na torze (albo jeszcze gorzej na prostych) nie jest równoznaczne np z prac± na wolnych obrotach.
Specjalnie sprawdzi³em w instrukcji i jest tak jak mówisz - podaj± godziny, co nie zmienia faktu, ¿e u mnie 1 godzina wg. KTM odpowiada oko³o 2 godziny z licznika.
Stpeter spisuj sobie zu¿yte paliwo i wskazania licznika.
OK. Mam licznik ktm ten du¿y pomarañczowy , taki jak w latach 2004. Wzorujê siê na nim. Jestem amatorem. Nie latam po 20 metrów. Jestem ¶redniakiem. Moto wiêcej pracuje w ¶rednim zakresie obrotów ni¿ w wysokich. Choæ przypa³owaæ te¿ lubiê jak znam teren.
I teraz w/g tego co piszecie..zmieniaæ olej co 15-20 mth mojego licznika? Jak zlewam to jest ³adny, nie czarnuch.
Moje przebiegi to powiedzmy 60 mth...te z licznika /na rok
Dzi¶ znów skoñczy³y mi siê klocki ( pisa³em w innym temacie) wytrzyma³y dok³adie 20 MTH( te licznikowe ktm)
A mo¿e lepiej spisywaæ przebieg km?
Brat ma 200 2T i liczy z apki endomondo. Jemu wychodzi du¿o szybciej interwa³y. Mimo ¿e ja je¿d¿ê wiêcej. Rób wymiany normalnie wed³ug wskazañ twojego licznika. Wiêkszo¶æ liczników podajê czasy w godzinach i serwisuwka KTMa te¿ podajê interwa³y w godzinach.
No i wykrakali¶cie... Dzisiaj bratu pad³ licznik motogodzin z obrotomierzem (http://www.24mx.pl/licznik-motogodzin-i-obrotomierz-hard-line-1) wytrzyma³ rok i 3 miesi±ce. Nie warto kupowaæ drogich.
rok to i tak du¿o
Na gwarancji podobno dostanê nowy licznik. Rozebra³em stary - jest CR2032. Po jej wymianie wy¶wietlacz ruszy³ ale licznik i tak nie dzia³a (wy¶wietla 82111.5 i nic nie dzia³a). Próbowa³em zrobiæ reset wg. oznaczeñ na p³ytce ale te¿ nie posz³o. Bêdê mia³ chwilê, to napisze do producenta co jest grane.