Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
WITAM WSZYSTKICH.MAM PROBLEM Z MOIM KTM EXC4502002R A DOK£ADNIE Z GAZNIKIEM,PRZY GWA£TOWNYM DODANIU GAZU SILNIK NAJPIERW SIÊ ZAD£AWIA I DOPIERO PO 1,2 SEKUNDACH WCHODZI W OBROTY,GA¯NIK WYCZY¦CI£EM I WYMIENI£EM GUMOW¡ MEMBRANÊ W KOMORZE P£YWAKOWEJ I NIC SIE NIE ZMIENI£O.JEST TO MÓJ PIERWSZY KTM I NIE WIEM JAK WYREGULOWAÆ GA¯NIK .PROSZÊ O POMOC .
na pocz±tek muszê Ciê zmartwiæ bo w 2002 nie produkowali 450tki:)
skoro to rocznik 2002 to fcr 39. Spróbój unieruchomiæ pompkê przyspieszaj±c± w ga¼niku i sprawd¼ czy to spowodowa³o ust±pienie objawów.
pozDRo
450cc jest od 2003r.
¦ci±gnij mo¿e serwisówkê du¿o prawdy Ci powie.
Sprawd¼ pompkê przy¶p., jak bedzie ok to regulacja ca³ego ga¼nika.
te¿ to mia³em i np pobawienie sie poziomem paliwa w komorze p³ywakowej zmieni³o nieco reakcje
trzeba doj¶æ i znale¶æ odpowiedni± d³ugo¶æ i ilo¶æ wtrysku zmieniaj±æ ustawienia widelca ktory popycha mechanizm pompki
niestety nie ma u nas tak ³atwo jak w po¼niejszych generacjach tego ga¼nika
przewa¿nie zmniejszenie czasu do ok 1sek pomaga
podobnie jak zalozenie lepszej iglicy np OCEMP
Z kuzynem pomajstrowali¶my w starszym FCR 39 (z drz 400) bo j± te¿ d³awi³ przy gwa³townym odwijaniu gazu. Doszli¶my do wniosku ¿e przyda siê w nim regulacja momentu wtryskiwania. Rozebra³ ga¼nik zabra³ d¼wigniê pompki do pracy tam TIGiem przyspawa³ stalow± nakrêtkê w ni± wkrêci³ ¶rubkê z dobran± sprê¿ynk±. Mod prosty jak nie wiem co. wypróbowali¶my ró¿ne ustawienia i w koñcu znale¼li¶my idealne. Efekt: Moto siê nie d³awi absolutnie wcale! Ma³o tego dostaje paliwo wtedy gdy go naprawdê potrzebuje przez co odczuwalnie poprawi³a siê reakcja na gaz!
Za d³awienie przy szybkim otwarciu przepustnicy, zasadniczo-pobie¿nie, odpowiada pompka, a dok³adniej zbyt du¿a ilo¶æ w zbyt d³ugim czasie wtryskiwanego paliwa.
Jest kilka sposobów modyfikacji pompki w zale¿no¶ci od wersji/rocznika ga¿nika. U mnie zadzia³a³o: za³o¿enie "dyszy przelewowej 60", o-ring na d¼wigience pompki i delikatna jej regulacja.
Wszystko wyczerpuj±co jest opisane tutaj (tekst po angielsku): http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/ktm-525-mxc-exc-desert-problem,3443-75.html#25642
Je¶li inglisza nie znamy to prosimy jakiego¶ znajomego o przet³umaczenie.
Witam wszystkich i dziêki za odpowiedzi.Je¿eli chodzi o rocznik to sam nie jestem pewien bo moto kupi³em w Holandii w serwisie ktm i go¶æ te¿ t³umaczy³ mi ¿e to2003 ale w dokumentach ewidentnie by³2002.W przysz³ym tygodniu roz³o¿e ga¿nik i sprawdze wszystkie ¿eczy o których pisali¶cie ,zobacze mo¿e siê poprawi.Mam jeszcze jedno pytanie-co ile kilometrów powinno siê regulowaæ zawory bo moto by³o po serwisie jak je kupi³em i przejecha³em 700kilometrów.Mam nadzieje ¿e poradzê sobie sam z ga¿nikiem,ale je¿eli nie to mo¿e mo¿ecie poleciæ jakiego¶ dobrego mechanika najlepiej speca od ktma z okolic W³oc³awka,Torunia.Jeszcze raz dziêki za pomoc.
co jakies 700-1000 km warto zajrzeæ do zaworów. przynajmniej po zakupie i potem kontrolowaæ. czasami zawory s± tak dobite ¿e po 10 mth juz trac± luz. a czasmi s± w takiej kondycji ¿e po 30 mth luz praktycznie nie odbiega od poprawnego.
Przypnê siê z pytaniem aby nie zak³adaæ nowego tematu...
Jak macie patent na krêcenie (podczas regulacji) ¶rubk± sk³adu mieszanki ? Krêcenie bitem za pomoc± pêsetki zaczyna mnie irytowaæ
Bartek
Przypnê siê z pytaniem aby nie zak³adaæ nowego tematu...
Jak macie patent na krêcenie (podczas regulacji) ¶rubk± sk³adu mieszanki ? Krêcenie bitem za pomoc± pêsetki zaczyna mnie irytowaæ
Bartek
Hehe, te¿ taki problem mia³em, kiedy¶ gdzie¶ foto mia³em ale nie znajdê raczej.
sk³adniki:
-¶rubka
-nakretka
-podk³adka
¶rubka musi byæ nie za d³uga taka ¿eby wchodzi³a i siê ³atwo krêci³o, koñcówkê jej zeszlifowa³em na p³asko (jak koñcówka ¶rubokrêta). Zewnêtrzn± stronê podk³adki przeszlifowa³em w paru miejscach ¿eby siê palców trzyma³o. Trochê super glue na gwint ¶rubki, podk³adka i nakrêtka i mamy elegancki sprzêcik do regulacji ga¼nika . Na pocz±tku trzeba wyczuæ jak regulowaæ nowym sposobem. Chyba lepszy sposób ni¿ wydaæ parê stówek za oryginalne narzêdzie do regulacji.
dok³adnie, rêcznie krêcac u³atwia sie sprawe. ja dorwa³em gotow± kompletn± srube z rêczn±regulacj±. a tez mia³em problem, na szczêscie mia³em ma³y kluczyk fajkowy na bity, mia³em akurat ma³ego bita który fajnie pasowa³ i dawa³o rade.
ostatnio gdzies widzia³em wkrêcan± srube na giêtkim przewodzie wypuszczony mniej wiecej tak jak srubka od wolnych obrotów ;D fajna sprawa ca³kiem wygodny dostêp
wytoczyc na tokarce co¶ do rêcznego krêcenia i przylutowaæ do oryginalnej ¶rubki, mia³em tak w LC4, na wzór akcesoryjnej ¶ruby.
Dziêki za podpowiedzi. Jutro dzia³am.
na pocz±tek muszê Ciê zmartwiæ bo w 2002 nie produkowali 450tki:)
skoro to rocznik 2002 to fcr 39. Spróbój unieruchomiæ pompkê przyspieszaj±c± w ga¼niku i sprawd¼ czy to spowodowa³o ust±pienie objawów.
pozDRo
450cc jest od 2003r.
¦ci±gnij mo¿e serwisówkê du¿o prawdy Ci powie.
Sprawd¼ pompkê przy¶p., jak bedzie ok to regulacja ca³ego ga¼nika.
te¿ to mia³em i np pobawienie sie poziomem paliwa w komorze p³ywakowej zmieni³o nieco reakcje
trzeba doj¶æ i znale¶æ odpowiedni± d³ugo¶æ i ilo¶æ wtrysku zmieniaj±æ ustawienia widelca ktory popycha mechanizm pompki
niestety nie ma u nas tak ³atwo jak w po¼niejszych generacjach tego ga¼nika
przewa¿nie zmniejszenie czasu do ok 1sek pomaga
podobnie jak zalozenie lepszej iglicy np OCEMP
Z kuzynem pomajstrowali¶my w starszym FCR 39 (z drz 400) bo j± te¿ d³awi³ przy gwa³townym odwijaniu gazu. Doszli¶my do wniosku ¿e przyda siê w nim regulacja momentu wtryskiwania. Rozebra³ ga¼nik zabra³ d¼wigniê pompki do pracy tam TIGiem przyspawa³ stalow± nakrêtkê w ni± wkrêci³ ¶rubkê z dobran± sprê¿ynk±. Mod prosty jak nie wiem co. wypróbowali¶my ró¿ne ustawienia i w koñcu znale¼li¶my idealne. Efekt: Moto siê nie d³awi absolutnie wcale! Ma³o tego dostaje paliwo wtedy gdy go naprawdê potrzebuje przez co odczuwalnie poprawi³a siê reakcja na gaz!
Za d³awienie przy szybkim otwarciu przepustnicy, zasadniczo-pobie¿nie, odpowiada pompka, a dok³adniej zbyt du¿a ilo¶æ w zbyt d³ugim czasie wtryskiwanego paliwa.
Jest kilka sposobów modyfikacji pompki w zale¿no¶ci od wersji/rocznika ga¿nika. U mnie zadzia³a³o: za³o¿enie "dyszy przelewowej 60", o-ring na d¼wigience pompki i delikatna jej regulacja.
Wszystko wyczerpuj±co jest opisane tutaj (tekst po angielsku): http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/ktm-525-mxc-exc-desert-problem,3443-75.html#25642
Je¶li inglisza nie znamy to prosimy jakiego¶ znajomego o przet³umaczenie.
Witam wszystkich i dziêki za odpowiedzi.Je¿eli chodzi o rocznik to sam nie jestem pewien bo moto kupi³em w Holandii w serwisie ktm i go¶æ te¿ t³umaczy³ mi ¿e to2003 ale w dokumentach ewidentnie by³2002.W przysz³ym tygodniu roz³o¿e ga¿nik i sprawdze wszystkie ¿eczy o których pisali¶cie ,zobacze mo¿e siê poprawi.Mam jeszcze jedno pytanie-co ile kilometrów powinno siê regulowaæ zawory bo moto by³o po serwisie jak je kupi³em i przejecha³em 700kilometrów.Mam nadzieje ¿e poradzê sobie sam z ga¿nikiem,ale je¿eli nie to mo¿e mo¿ecie poleciæ jakiego¶ dobrego mechanika najlepiej speca od ktma z okolic W³oc³awka,Torunia.Jeszcze raz dziêki za pomoc.
co jakies 700-1000 km warto zajrzeæ do zaworów. przynajmniej po zakupie i potem kontrolowaæ. czasami zawory s± tak dobite ¿e po 10 mth juz trac± luz. a czasmi s± w takiej kondycji ¿e po 30 mth luz praktycznie nie odbiega od poprawnego.
Przypnê siê z pytaniem aby nie zak³adaæ nowego tematu...
Jak macie patent na krêcenie (podczas regulacji) ¶rubk± sk³adu mieszanki ? Krêcenie bitem za pomoc± pêsetki zaczyna mnie irytowaæ
Bartek
Przypnê siê z pytaniem aby nie zak³adaæ nowego tematu...
Jak macie patent na krêcenie (podczas regulacji) ¶rubk± sk³adu mieszanki ? Krêcenie bitem za pomoc± pêsetki zaczyna mnie irytowaæ
Bartek
Hehe, te¿ taki problem mia³em, kiedy¶ gdzie¶ foto mia³em ale nie znajdê raczej.
sk³adniki:
-¶rubka
-nakretka
-podk³adka
¶rubka musi byæ nie za d³uga taka ¿eby wchodzi³a i siê ³atwo krêci³o, koñcówkê jej zeszlifowa³em na p³asko (jak koñcówka ¶rubokrêta). Zewnêtrzn± stronê podk³adki przeszlifowa³em w paru miejscach ¿eby siê palców trzyma³o. Trochê super glue na gwint ¶rubki, podk³adka i nakrêtka i mamy elegancki sprzêcik do regulacji ga¼nika . Na pocz±tku trzeba wyczuæ jak regulowaæ nowym sposobem. Chyba lepszy sposób ni¿ wydaæ parê stówek za oryginalne narzêdzie do regulacji.
dok³adnie, rêcznie krêcac u³atwia sie sprawe. ja dorwa³em gotow± kompletn± srube z rêczn±regulacj±. a tez mia³em problem, na szczêscie mia³em ma³y kluczyk fajkowy na bity, mia³em akurat ma³ego bita który fajnie pasowa³ i dawa³o rade.
ostatnio gdzies widzia³em wkrêcan± srube na giêtkim przewodzie wypuszczony mniej wiecej tak jak srubka od wolnych obrotów ;D fajna sprawa ca³kiem wygodny dostêp
wytoczyc na tokarce co¶ do rêcznego krêcenia i przylutowaæ do oryginalnej ¶rubki, mia³em tak w LC4, na wzór akcesoryjnej ¶ruby.
Dziêki za podpowiedzi. Jutro dzia³am.