Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
Witam panowie mam szybkie pytanko mo¿e kto¶ wie jak rozró¿niæ amortyzator olejowy od gazowego tak na pierwszy rzut oka. Poniewa¿ ostatnio zauwa¿y³em lekki wyciek i mysle ¿e to wina uszczelniacza wiêc fajnie by³obyto naprawiæ. Co prawda nigdy nie robi³em jeszcze amortyzatorów ale na tubie s± filmy co i jak pokolei z wymian± oleju z t± ró¿nic± ¿e je¶li mój amortyzator jest gazowy to potem jako¶ ten gaz trzeba dobiæ. Wiêc jak kto¶ siê orientuje to prosze o poradê. Mam nadziejê ¿e nie zagmatwa³em troche pytania.
Jaki masz motocykl ? Z przodu na 99% masz tylko olej, jedno lub dwu komorowy a z ty³u zawsze jest komora z azotem.
jak na górze masz dwa odpowietrzenia to masz dwukomorowe z gazem, jak jedno to zwyk³e jednokomorowe,
Moto to ktm sx 250. Tak mam 2 odpowietrzniki czyli wychodzi na to ¿e to gazowe ??. Aha i je¶li tak to dam sobie rade je rozebraæ i z³o¿yæ i jak dobiæ je gazem to ju¿ po z³o¿eniu czy w trakcie ?
napisz który rok SXA, albo daj fotke
2 odpowietrzniki ma kazdy zawias
2 odpowietrzniki ma kazdy zawias
nieee
starsze SXy i EXCki maj± jedno odpowietrzenie na górze
jednokomorowe EXC:
dwukomorowe SX/SXF
hehe ja zrozumia³em 2 odpowietrzniki na 2 lagach czyli po jednym na strone. za s³abo kontaktuje ostatnio chyba
albo ja ¼le zrozumia³em ;P
KristofSX To nie s± dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi s³u¿y do pompowania zamkniêtej komory.
KristofSX To nie s± dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi s³u¿y do pompowania zamkniêtej komory.
aaa no faktycznie! kto¶ mi kiedy¶ nagada³ ¿e to odpowietrzenie drugiej komory.dzieki za info
A wiêc moto z 2006 roku. Czyli mam rozumieæ ¿e wymontowaæ amory i wymieniæ uszczelniacze + zalanie olejem moge sobie zrobiæ ale trzeba by dobiæ gazem i pytanie czy mo¿na tylko to zrobiæ gdzie¶ w serwisie i jednak trzeba im ca³e amory do serwisowania oddaæ ?. A i rozumiem ¿e dobija siê ju¿ je gazem po ca³kowitym z³o¿eniu. No i jeszcze jedno bo znalaz³em fajny filmik co prawda po grecku chyba ale on siê tyczy chyba wy³±cznie olejowych amorów chocia¿ zasada chyba jest ta sama a na koñcu poprostu gazem wystarczy dobiæ tak ? tu link https://www.youtube.com/watch?v=eUYCPZDzg4g
je¿eli masz orygina³ to powinien siedziec normalny jednokomorowy zawias, nic sie nie dobija powietrzem ( jeydnie sie odpowietrza)
jak masz dwukomorówke, to masz w lagach od jednokomorówki wsad z drug± komor±. sama wymiana uszczelniaczy przebiega identycznie jak w przypadku jednokomorówki, rozbiórka, wymiana uszczelniaczy, z³ozenie nape³nianie olejem ( tylko tutaj mniejsza ilosc oleju ) sprawa wygl±da inaczej je¿eli chodzi o serwis samej srodkowej komory. jak rozbierzesz amorek to komory nie musisz rozbieraæ. mozesz j±wyjaæ w ca³o¶ci, zmieniæ uszczelniacze i wsadziæ z powrotem. serwis chyba nawet zaleca wymiane oleju w komorze co 2 wymiany oleju pozosta³ej czêsci amorka. ale jak nie znasz historii to warto zajrzeæ. i tutaj tez jest opcja ¿e mozesz sam srodkowy kartrid¿ daæ na serwis, a uszczelniacze zmienic samemu. wtedy oni juz rozbior± zmieni± olej i nabij± wszystko razem z gazem
Jaki masz motocykl ? Z przodu na 99% masz tylko olej, jedno lub dwu komorowy a z ty³u zawsze jest komora z azotem.
jak na górze masz dwa odpowietrzenia to masz dwukomorowe z gazem, jak jedno to zwyk³e jednokomorowe,
Moto to ktm sx 250. Tak mam 2 odpowietrzniki czyli wychodzi na to ¿e to gazowe ??. Aha i je¶li tak to dam sobie rade je rozebraæ i z³o¿yæ i jak dobiæ je gazem to ju¿ po z³o¿eniu czy w trakcie ?
napisz który rok SXA, albo daj fotke
2 odpowietrzniki ma kazdy zawias
2 odpowietrzniki ma kazdy zawias
nieee
starsze SXy i EXCki maj± jedno odpowietrzenie na górze
jednokomorowe EXC:
dwukomorowe SX/SXF
hehe ja zrozumia³em 2 odpowietrzniki na 2 lagach czyli po jednym na strone. za s³abo kontaktuje ostatnio chyba
albo ja ¼le zrozumia³em ;P
KristofSX To nie s± dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi s³u¿y do pompowania zamkniêtej komory.
KristofSX To nie s± dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi s³u¿y do pompowania zamkniêtej komory.
aaa no faktycznie! kto¶ mi kiedy¶ nagada³ ¿e to odpowietrzenie drugiej komory.dzieki za info
A wiêc moto z 2006 roku. Czyli mam rozumieæ ¿e wymontowaæ amory i wymieniæ uszczelniacze + zalanie olejem moge sobie zrobiæ ale trzeba by dobiæ gazem i pytanie czy mo¿na tylko to zrobiæ gdzie¶ w serwisie i jednak trzeba im ca³e amory do serwisowania oddaæ ?. A i rozumiem ¿e dobija siê ju¿ je gazem po ca³kowitym z³o¿eniu. No i jeszcze jedno bo znalaz³em fajny filmik co prawda po grecku chyba ale on siê tyczy chyba wy³±cznie olejowych amorów chocia¿ zasada chyba jest ta sama a na koñcu poprostu gazem wystarczy dobiæ tak ? tu link https://www.youtube.com/watch?v=eUYCPZDzg4g
je¿eli masz orygina³ to powinien siedziec normalny jednokomorowy zawias, nic sie nie dobija powietrzem ( jeydnie sie odpowietrza)
jak masz dwukomorówke, to masz w lagach od jednokomorówki wsad z drug± komor±. sama wymiana uszczelniaczy przebiega identycznie jak w przypadku jednokomorówki, rozbiórka, wymiana uszczelniaczy, z³ozenie nape³nianie olejem ( tylko tutaj mniejsza ilosc oleju ) sprawa wygl±da inaczej je¿eli chodzi o serwis samej srodkowej komory. jak rozbierzesz amorek to komory nie musisz rozbieraæ. mozesz j±wyjaæ w ca³o¶ci, zmieniæ uszczelniacze i wsadziæ z powrotem. serwis chyba nawet zaleca wymiane oleju w komorze co 2 wymiany oleju pozosta³ej czêsci amorka. ale jak nie znasz historii to warto zajrzeæ. i tutaj tez jest opcja ¿e mozesz sam srodkowy kartrid¿ daæ na serwis, a uszczelniacze zmienic samemu. wtedy oni juz rozbior± zmieni± olej i nabij± wszystko razem z gazem