ďťż

Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

Po zmianie silnika na nowy muszę zmienić tez sprzęgło z tradycyjnego na hydrauliczne, czyli założyć klamke z pompką sprzęgła. Taka rzecz w wydaniu KTM kosztuje grubo ponad 500zl!! co jest chorą cena dlatego wpadłem na pomysł żeby założyć jakąś inna, od innego motocykla np:

http://moto.allegro.pl/pompa-sprzegla-atv-quad-cross-enduro-i1393129817.html

http://moto.allegro.pl/kawasaki-zzr1100-zzr-1100-pompa-sprzegla-klamka-i1397285853.html

http://moto.allegro.pl/pompa-sprzegla-honda-cbr-1000-f-sc-21-i1402889214.html

Wydaje mi sie, ze pomysł wypali - jak myślicie???


daj nr czesci to zalatwimy taniej:)

daj nr czesci to zalatwimy taniej:)

Hydraulic clutch Cover 4 stroke
SXS05450230

jesli dobrze szukam, czy mam szukac w OEM parts?
to co podales SXS05450230 to jest tuningowa pokrywa pompy sprzegla ktora kosztuje w detalu 180zl. poszukaj w OEM i daj znaka



to co podales SXS05450230 to jest tuningowa pokrywa pompy sprzegla ktora kosztuje w detalu 180zl. poszukaj w OEM i daj znaka

Ciężko cos znaleźć w tym necie.

http://www.bikebandit.com/2006-ktm-625-sxc-eu-handlebar-controls/o/m9369sch477572

to na pewno to, tylko gdzie te nr'y?
30:
MASTER CYLINDER CPL. SXC/SM 03
953639
(4382833-001) Enter
0-99
Znalazlem chyba w koncu:
30. 58602030000 MASTER CYLINDER CPL. SXC/SM 03
Jaki jest rozmiar nakrętki trzymającej zębatkę zdawcza? w starszym silniku była śruba 17, w nowym jest nakrętka..
58602030000 - 1100zl dla ciebie
Pompa powinna podpasować od czegokolwiek prawie...ale zabawa będzie po stronie silnika, wycisk musi być oryginalny.

58602030000 - 1100zl dla ciebie

Faktycznie taniocha;P

Pompa powinna podpasować od czegokolwiek prawie...ale zabawa będzie po stronie silnika, wycisk musi być oryginalny.

Tez tak myślę, po stronie silnika muszę zobaczyć jak to wygląda właśnie..

ps.
moja córa tez ma takiego smoka:)
Też właśnie robię taką rzeźbę (wymiana starszego silnika na nowy), ale głównie dlatego, że stary musiałbym rozpoławiać, a nie chce mi się - kupiłem ładnego HFa za 1000zł
Nową pompkę sprzęgła można kupić taniej na allegro (poniżej 600zł), ja już kupiłem, więc mogę podpowiedzieć, że gość który sprzedaje graty do lc4 adv (aukcja od 10zł) ma 2 pompki, po 400 i 500 zł - i to jest niezła oferta, bo jest od razu przewód i dolna śruba z odpowietrznikiem.
Pasuję też od LC8 i EXC 400 w górę, ale te ostatnie nie mają dźwigienki dekompresatora.
Na allegro jest właśnie aukcja takiej naprawianej pompki (po typowym dla niej problemie - urwane mocowania klamki - dlatego tak trudno używkę kupić), ale jakoś wątpię czy to jeszcze działa. No i to jest 9,5 a do HFa jest zalecana 10.5
Dystrybutorem magury na polskę jest Olek Motocykle, więc też ma te pompki w ofercie - jeśli masz tam jakiś dobry rabat to jest to ciekawa opcja.
Tak od razu przypomnę, że zalewa się toto specjalnym olejem a nie płynem hamulcowym (dziś kupowałem w larssonie - 20zł).
Być może za tydzień-dwa będę miał luzem jeszcze jeden przewód i odpowietrznik.
W tych silnikach sam wysprzęglik (zakładam że go masz) jest odkręcany i jakby się mocno pobawić to można by go zdjąć i dorobić mechanizm na linkę, ale na to jest trochę mało miejsca. Trzeba też uważać na łańcuch, bo znane są przypadki gdy ten urywając się kasował wysprzęglik.

Szczerze pisząc to jeśli masz zdrowy dół to radziłbym Ci raczej przemontować samą głowicę, jeśli zależy Ci na 2 mm większych zaworach wydechowych - innych znaczących różnic nie ma (wałek ten sam). Ja starą głowicę zostawiam, bo HF potrafi pęknąć (trzeba dobrze rozgrzać silnik przed pałowaniem).
Aha, prośba - jakbyś mógł sprawdzić, czy kolektory ze starego silnika pasują do nowego. Ja niestety nie mam w tym momencie takiej możliwości, a katalog sugeruje, że HF może mieć większą średnicę rur.

pozdrawiam, Adam

Też właśnie robię taką rzeźbę (wymiana starszego silnika na nowy), ale głównie dlatego, że stary musiałbym rozpoławiać, a nie chce mi się - kupiłem ładnego HFa za 1000zł
Nową pompkę sprzęgła można kupić taniej na allegro (poniżej 600zł), ja już kupiłem, więc mogę podpowiedzieć, że gość który sprzedaje graty do lc4 adv (aukcja od 10zł) ma 2 pompki, po 400 i 500 zł - i to jest niezła oferta, bo jest od razu przewód i dolna śruba z odpowietrznikiem.
Pasuję też od LC8 i EXC 400 w górę, ale te ostatnie nie mają dźwigienki dekompresatora.
Na allegro jest właśnie aukcja takiej naprawianej pompki (po typowym dla niej problemie - urwane mocowania klamki - dlatego tak trudno używkę kupić), ale jakoś wątpię czy to jeszcze działa. No i to jest 9,5 a do HFa jest zalecana 10.5
Dystrybutorem magury na polskę jest Olek Motocykle, więc też ma te pompki w ofercie - jeśli masz tam jakiś dobry rabat to jest to ciekawa opcja.
Tak od razu przypomnę, że zalewa się toto specjalnym olejem a nie płynem hamulcowym (dziś kupowałem w larssonie - 20zł).
Być może za tydzień-dwa będę miał luzem jeszcze jeden przewód i odpowietrznik.
W tych silnikach sam wysprzęglik (zakładam że go masz) jest odkręcany i jakby się mocno pobawić to można by go zdjąć i dorobić mechanizm na linkę, ale na to jest trochę mało miejsca. Trzeba też uważać na łańcuch, bo znane są przypadki gdy ten urywając się kasował wysprzęglik.

Szczerze pisząc to jeśli masz zdrowy dół to radziłbym Ci raczej przemontować samą głowicę, jeśli zależy Ci na 2 mm większych zaworach wydechowych - innych znaczących różnic nie ma (wałek ten sam). Ja starą głowicę zostawiam, bo HF potrafi pęknąć (trzeba dobrze rozgrzać silnik przed pałowaniem).
Aha, prośba - jakbyś mógł sprawdzić, czy kolektory ze starego silnika pasują do nowego. Ja niestety nie mam w tym momencie takiej możliwości, a katalog sugeruje, że HF może mieć większą średnicę rur.

pozdrawiam, Adam


Moj HF jest nowy, nie uzywany, nie zakladany, nie dotarty, napewno nie bede z niego robil frankensteina - poza tym stary silnik juz sprzedałem.
jak cos to kupie to co trzeba i nie będę dziadował.
Z tym pękaniem HF to jakas bzdura, tak jak z gaznikami DellOrto - zabobony.
Jak sie dba to sie ma..
Fajnie - drogo wyszło ?
Co do HF - mogę Ci podesłać kilka fotek takich "bzdur". Niestety jak się powiększa zawory to odbywa się to kosztem wytrzymałości głowicy. XLki mają ten sam problem.
A co do zabobonów - miałem huskę z dellorto, w ktmach 2x na żywo widziałem jak ten zabobon wystrzelił z króćca ssącego i po prostu przetestowałem, że to jest chimeryczny gaźnik. Nie mówię, że zły (bo ma swoje zalety), ale ciężko go wyregulować i ma swoje humory.

Fajnie - drogo wyszło ?
Co do HF - mogę Ci podesłać kilka fotek takich "bzdur". Niestety jak się powiększa zawory to odbywa się to kosztem wytrzymałości głowicy. XLki mają ten sam problem.
A co do zabobonów - miałem huskę z dellorto, w ktmach 2x na żywo widziałem jak ten zabobon wystrzelił z króćca ssącego i po prostu przetestowałem, że to jest chimeryczny gaźnik. Nie mówię, że zły (bo ma swoje zalety), ale ciężko go wyregulować i ma swoje humory.


Tez widzialme rozne awarie przewaznie spowodowane nieodpowietrzaniem ukladu olejowego, padaly glowice, lozyska na walku itp. Jesli HF byl by taki zly nie przetali by produkowac normalnej wersji a zaprzestali HF.
Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.

Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.

Jasne...
Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?

P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.

Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?

P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.


Ty to znasz z teorii, ze schematów servisowki a ja to przerabilem 5 lat temu empirycznie, kiedy jeszce nie widzialem nic o tym silniku oddawalem go do moto-sport w zielonej gorze gdzie niejaki darek kłopot (http://klopot.s2.logout.pl/index.php), podobno spec, zmienial mi olej nie odpowietrzjac ramy. najpierw zatarłem silnik, po szlifie i wymianie pierscieni zatarlo sie lozysko na walku rozrzadu i lancuszek wyciol mi dziure na wylot w pokrywie zaworow...takze dla mnie jest jasne co robi nie odpowietrzanie ramy.
Też rozbierałem silnik LC4ki i nie widzę żadnej konstrukcyjnej przyczyny dla której zapowietrzenie układu olejowego miałoby wpływać na smarowanie głowicy - nawet gdyby pompy oleju nie działały a poziom oleju w silniku byłby w normie to głowica i tak miała by smarowanie, bo nie jest smarowana ciśnieniowo tylko rozbryzgowo przez łańcuch rozrządu - co zresztą jest pokazane w serwisówce. Tak więc obstaję przy swoim - i piszę tylko o głowicy, bo korbowód szybko może paść jak się to zaniedba.
Twój przykład w tym przypadku wiele nie wnosi, bo jak piszesz z braku smarowania padł tłok, za to głowica już po remoncie (zakładam, że już odpowietrzyłeś).
U Ciebie jako przyczynę drugiej awarii podejrzewam zasyfione (przy zatarciu lub remoncie ) lub zwyczajnie zużyte i niewymienione łożysko (po zatarciu silnika mogło dostać sporo syfu).
Mam nadzieję, tylko, że łożysko nie było "kryte" bo to z punktu by wyjaśniło przyczyny awarii - a trafiają się i takie przypadki

Mam akurat w piwnicy silnik który padł powodu wycieku oleju - i wtedy właśnie pierwsza padła głowica (zatarta dźwigienka wydechowa), tłok znacząco dostał, a korbowód zniósł to zupełnie dobrze.

Tak więc nie twórzmy mitów - a układ swoją drogą odpowietrzać trzeba

pzdr, Adam
Moim zdaniem też odpowietrzanie na bank nie ma wpływu na głowicę. Tak jak Adam pisze właśnie głowica jest smarowana przez łańcuch rozrządu, który ciągnie olej z dołu silnika.

Ja zatarłem korbę przez brak sprężynki na BY-PASSIE. Dokładnie po 400km od kupienia moto zatarła się korba. Dokładnie po dupie dostał wał (zatarta korba, magneto aż niebieskie było na wale), łożyska na wale, sworzeń tłoka też niebieski od przepalenia. Tłok i głowica były w jak najlepszym porządku. Właśnie korba smarowana jest ciśnieniowo przez zawór BY-PASS, który wtryskuje olej na denko tłoka i korbę.
A olej idący z ramy poprzez filtr jest wtłaczany do wnętrza wały korbowego i przez kanaliki smaruje stopę korbowodu.
Dlatego jak się nie odpowietrzy to pompie ciężej jest wytworzyć odpowiednie ciśnienie w bądź co bądź sporym obiegu jakim jest rama i olej wtedy jest słabo tłoczony do wału. Niemniej brak odpowietrzenia nie jest równoznaczny z natychmiastowym zatarciem - jakieś smarowanie mimo wszystko jest.
Tak patrząc to po pewnym czasie układ powinien się sam odpowietrzyć. W końcu to jest układ otwarty. Jedynie zanim cały układ się sam odpowietrzy może minąć sporo czasu i jeżeli ktoś przypiłuje moto na wyższych obrotach to mogło by się coś przytrzeć, ale właśnie w układzie korbowo-tłokowym, bo właśnie tutaj wymagane jest ciśnienie do smarowania korby.

Nawet w serwisówce pisze, żeby podczas odpowietrzania zostawić moto na wolnych obrotach. Nie wolno dodawać gazu.
http://moto.allegro.pl/ktm-lc4-640-czesci-czesci-wszystko-kola-blotnik-i1422968181.html
pompka sprzęgła 220
Tylko ten rocznik wydaje mi się, że nie miał sprzęgła hydraulicznego. Dopiero chyba szare silniki z HF od 2003 miały takie sprzęgło?
Dzwoniłem do gościa w sprawie innych części i rąbnął się w opisie - chodziło o pompkę ham. W tym moto sprzęgło jest na linkę.
Generalnie moto składak - silnik ok. 2000, rama 2003+, papiery z '94
Przynajmniej wreszcie udało mi się czujnik przedniego hamulca upolować
Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.

Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.


Ja w tygodniu powinienem dostać pompkę do mojego, napisze jak sie sprawuje jak złoże motocykl.
Ja na razie nie będę miał okazji odpalić.
Przy okazji wyszedł jeszcze jeden szczegół - przy pompce sprzęgła magury potrzebna jest minimalnie dłuższa linka od dekompresatora. Stara z modelu "linkowego" starcza bardzo na styk i trzeba pokombinować z jej prowadzeniem. Katalogowo numery ma inne - z tego co podpatrzyłem LC4 przed '98 miały jeszcze inny rodzaj linki, ale nie w katalogu nie ma podanej długości.