ďťż

Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

Witam, zastanawia mnie taka kwestia, a mianowicie, czy w Moto hard enduro tj EXC trzeba posiadać kierunkowskazy , lusterka ????? czy będzie to problem podczas przeglądu ???? bądź kontroli przez policję ?????


było.....

trzeba i przy zakupie dostajesz te akcesoria zwykle w pudełku w rzeczywistosci mało kto ma lusterko kierunki klakson itp
Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy, światła pozycyjne, mijania i drogowe (z homologacją), sygnał dźwiękowy tłumik z homologacją i opony z homologacją do ruchu ulicznego. Takie są wymogi formalne. Nawet jak sobie motocykl z drewna zbudujesz to musi mieć takie wyposażenie obowiązkowe. Wystarczy do kodeksu zajrzeć.
... a przy interwencji Policji, tak czy owak, zawsze jest problem...


no to bede musial zrobic mala prowizorke bo, moto juz zarejestrowane, ale jest bez kierunkow i lusterek, ale coz do ogarniecia DZIEKI WIELKIE ZA INFO. POZDRAWIAM

Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy,
....o ile fabryka wyposażyła w nie pojazd.

Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy,
....o ile fabryka wyposażyła w nie pojazd.
Nawet jeśli fabryka nie wyposażyła to trzeba doposażyć tak samo lusterka muszą być dwa kiedyś policja zabrała mi dowód za KTMowski licznik bez homologacji http://img854.imageshack.us/img854/9341/dsc00902fl.jpg
cyrk z tym dopuszczeniem do ruchu bo w moim EXC swiatla sa, licznik, tez ale reszty brak ale cos poszpace i zobacze co sie da zrobic byle przeglad przeszlo, a po miescie i tak sie jezdzi tyle co kot naplakal, bo zwlaszcza teren, wiec ..............
sporo zalezy od wersji, ale teoretycznie wszystko skoro jest zarejestrowane to musi takie pierdoły posiadac...

akurat lusterko musi byc jedno, prawe jest jako dodatek.

kolego - najlepiej miec oryginalną instalacje z wyprowadzeniem na wszystko, i na czas przeglądu podpinasz sobie, potem kilka dni z tym jeździsz, odpinasz i juz. w razie kontroli to mówisz, że w terenie pogubiłeś, i tyle albo mówisz ze listerka sa mało bezpieczne - ja przynajmniej tak mówie

oczywiscie nie zachęcam do łamania prawa, bo robiąc tak łamiesz prawo... ale bardziej mówie jak realnie jest ;P

a i jak masz to takie pierdoły jak światła przednei tylne, stop, pozycja, długie krótkie, licznik warto mieć 100% sprawne. bo to jednak też i twoje bezpieczenstwo.
no Moj EXC 250 z 2002roku posiada tj napisalem swiatla (dlugie nie dzialaja gasnie MOTO !!! klakson tez ), i licznik, ale juz kierunkow i lusterek nie nie wiem czy tak bylo fabrycznie ale ja tak kupilem i wydaje mi sie ze tak jest. I zastanawia mnie czy robic prowizorke z tymi kierunkami i lusterkiem, czy zainwestowac i to zrobic tylko czy warto, ile z tym zabawy , i czy czegos nie popsuje podczas podlaczania bo elektryk ze mnie lichy jak sadzicie ???
to juz twoja decyzja, szczerze to jak masz zakładac wszystko tylko do przeglądu, to zrobił bym prowizorke, prosty układ podpinany bezposrednio do akumulatora, jak chcesz to Ci moge jakis rozrysować najprostszy nie ingerując w istniejąca elektryke.

Nawet jeśli fabryka nie wyposażyła to trzeba doposażyć tak samo lusterka muszą być dwa kiedyś policja zabrała mi dowód za KTMowski licznik bez homologacji http://img854.imageshack.us/img854/9341/dsc00902fl.jpg

Obowiązek posiadania kierunkowskazów nie dotyczy motocykli zarejestrowanego po raz pierwszy przed 1 stycznia1986r.
Tak stanowi: ROZPORZĄDZENIE

"MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3, Światła.
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

2) mijania - pojazd samochodowy;

3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;"
itd......
Fakt mało kto jeździ aż tak starym katem ale...
Z lusterkami kwestia wygląda następująco:
5a) w lusterka, zgodnie z załącznikiem nr 12 do rozporządzenia; nie dotyczy motocykla;

5b) w co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, z zastrzeżeniem pkt 5c;

5c) w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h;
Licznik to już inna kwestia, musi byś homologowany.