Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
Jak w tym sezonie bêdzie wygl±da³a sprawa z licencj± B ? Chcia³bym wystartowaæ w jednej rundzie enduro i zaczynam zbieraæ informacjê Jak w ogóle wygl±da jej wyrobienie?
Jak w tym sezonie bêdzie wygl±da³a sprawa z licencj± B ? Chcia³bym wystartowaæ w jednej rundzie enduro i zaczynam zbieraæ informacjê Jak w ogóle wygl±da jej wyrobienie?
Na jednych zawodach mo¿esz pojechaæ bez licencji je¶li wcze¶niej nie startowa³e¶. Po zrobieniu badañ lekarskich , op³aceniu wpisowego i obowi±zkowego ubezpieczenia startujesz, po zawodach jest egzamin na licencje. Je¶li bêdziesz chcia³ jeszcze startowaæ to klub do którego jeste¶ zapisany wysy³a druk z egzaminu do pzmu. Po op³aceniu masz licencje, tak w skrócie.
A jest mo¿liwo¶æ startowania jako niezrzeszony? Ile takie jednorazowe ubezpieczenie kosztuje?
A jest mo¿liwo¶æ startowania jako niezrzeszony? Ile takie jednorazowe ubezpieczenie kosztuje?
Je¶li startujesz jeden raz to nie musisz byæ zrzeszony. Je¶li tego samego dnia bêdziesz chcia³ zdawaæ egzamin na licencje to musisz byæ zapisany w jakim¶ klubie. Ubezpieczenie nie du¿o jako¶ ok 50 z³. Gdzie chcesz startowaæ?
tak jak zauwazy³em to ma³o kto albo w ogóle nie sprawdzaj± kto co w jakim klubie, ja na przyk³ad podawa³em swój który na dobr± sprawe jeszcze nie by³ prawnie klubem ;P
aby nie wpisywaæ klubu przy zawodnikach z tego klubu bo zauwaz± ¿e nie jeste¶ z ekipy. a tak to walniesz sobie z drugiego konca jak±s nazwe i pewnie nikt sie nie przyczepi to taki OT.
ubezpieczenie jak kolega wyzej zazwyczaj do 50 z³ sie wyrabiasz. badania lekarskie na miejscu te¿ z z 30 z³ i s± zrobione.
Planujê startowaæ w PP w Malechowie, bo mam najbli¿ej. Zawsze to jakie¶ do¶wiadczenie, a nu¿ mi siê wygraæ uda A tak z ciekawo¶ci, co na tych badaniach jest sprawdzane?
jak mia³em badania to w sumie nic, jakies cisnienie krwi, pytaja sie czy sie dobrze czuje ogólnie to badanie trwa jakies 3 minuty ;P
tak jak zauwazy³em to ma³o kto albo w ogóle nie sprawdzaj± kto co w jakim klubie,
To zale¿y od organizatorów zawodów czy nie sprawdzaj±, na karcie zg³oszeniowej powinna byæ piecz±tka klubu i czasami wymagaj± tego.
Zg³oszenie na zawody trzeba wys³aæ odpowiednio wcze¶niej, je¶li zapiszesz sie w dniu zawodów to trzeba dop³aciæ 2x . Je¶li w ostatniej chwili przyjedziesz na odbiór techniczny p³acisz dodatkowo 100 z³.
Wybaczcie za pewnie banalne pytania, ale co jest obowi±zkowe na takim odbiorze technicznym? Oczywi¶cie odbywa siê to w dniu zawodów, tak?
Wybaczcie za pewnie banalne pytania, ale co jest obowi±zkowe na takim odbiorze technicznym? Oczywi¶cie odbywa siê to w dniu zawodów, tak?
Wszystko jest w regulaminie.
Je¶li zawody enduro s± po drogach publicznych to musisz pokazaæ prawo jazdy, dowód rejestracyjny z wa¿nym przegl±dem i oc. Na badaniu sprawdz± kask czy ma homologacje, motocykl czy ma sprawny zawias hamulce, czy numery ramy siê zgadzaj± itp. W regulaminie wymagane s± te¿ opony z homologacj± fim, zak³adaj± je zawodnicy z mistrzostw ¿eby nikt nie zg³osi³ protestu.
Na zawody enduro sprint nie musisz mieæ papierów i prawa jazdy bo nie je¼dzisz po drogach publicznych.
Odbiory s± w dniu zawodów jak i dzieñ wcze¶niej. Lepiej zrobiæ dzieñ wcze¶niej, jak przyjdziesz w ostatniej chwili to p³acisz dodatkowo 100 z³. Po odbiorze oddajesz motocykl do parku maszyn je¶li jest.
W takim razie ju¿ prawie wszystko wiem. Problem mam jeszcze tylko co do opon, otó¿ mówisz o homologacji FIM, to jest po prostu homologacja drogowa? Czyli wynika³oby z tego, ¿e wiêkszo¶æ opon siê nie ³apie na to? Bo Dunlopy MX51 czekaj± na za³o¿enie, a jak wiadomo - one s± " not for highway use ", tak samo jak Motozy i Pirelli, które mia³em wcze¶niej.
Cytat z regulaminu dla enduro:
"Mo¿na stosowaæ tylko opony typu Motocross lub Enduro dostêpne
w handlu. Musz± one znajdowaæ siê w katalogach wyrobów producenta,
dostêpnych powszechnie. "
Wydaje mi siê, ¿e ma³o która opono crossowa ( nie myliæ z enduro ) ma homologacjê.
I jeszcze jedno pytanko - mata ekologiczna. Naprawdê jest to niezbêdne i czepiaj± siê tego?
Jak w tym sezonie bêdzie wygl±da³a sprawa z licencj± B ? Chcia³bym wystartowaæ w jednej rundzie enduro i zaczynam zbieraæ informacjê Jak w ogóle wygl±da jej wyrobienie?
Na jednych zawodach mo¿esz pojechaæ bez licencji je¶li wcze¶niej nie startowa³e¶. Po zrobieniu badañ lekarskich , op³aceniu wpisowego i obowi±zkowego ubezpieczenia startujesz, po zawodach jest egzamin na licencje. Je¶li bêdziesz chcia³ jeszcze startowaæ to klub do którego jeste¶ zapisany wysy³a druk z egzaminu do pzmu. Po op³aceniu masz licencje, tak w skrócie.
A jest mo¿liwo¶æ startowania jako niezrzeszony? Ile takie jednorazowe ubezpieczenie kosztuje?
A jest mo¿liwo¶æ startowania jako niezrzeszony? Ile takie jednorazowe ubezpieczenie kosztuje?
Je¶li startujesz jeden raz to nie musisz byæ zrzeszony. Je¶li tego samego dnia bêdziesz chcia³ zdawaæ egzamin na licencje to musisz byæ zapisany w jakim¶ klubie. Ubezpieczenie nie du¿o jako¶ ok 50 z³. Gdzie chcesz startowaæ?
tak jak zauwazy³em to ma³o kto albo w ogóle nie sprawdzaj± kto co w jakim klubie, ja na przyk³ad podawa³em swój który na dobr± sprawe jeszcze nie by³ prawnie klubem ;P
aby nie wpisywaæ klubu przy zawodnikach z tego klubu bo zauwaz± ¿e nie jeste¶ z ekipy. a tak to walniesz sobie z drugiego konca jak±s nazwe i pewnie nikt sie nie przyczepi to taki OT.
ubezpieczenie jak kolega wyzej zazwyczaj do 50 z³ sie wyrabiasz. badania lekarskie na miejscu te¿ z z 30 z³ i s± zrobione.
Planujê startowaæ w PP w Malechowie, bo mam najbli¿ej. Zawsze to jakie¶ do¶wiadczenie, a nu¿ mi siê wygraæ uda A tak z ciekawo¶ci, co na tych badaniach jest sprawdzane?
jak mia³em badania to w sumie nic, jakies cisnienie krwi, pytaja sie czy sie dobrze czuje ogólnie to badanie trwa jakies 3 minuty ;P
tak jak zauwazy³em to ma³o kto albo w ogóle nie sprawdzaj± kto co w jakim klubie,
To zale¿y od organizatorów zawodów czy nie sprawdzaj±, na karcie zg³oszeniowej powinna byæ piecz±tka klubu i czasami wymagaj± tego.
Zg³oszenie na zawody trzeba wys³aæ odpowiednio wcze¶niej, je¶li zapiszesz sie w dniu zawodów to trzeba dop³aciæ 2x . Je¶li w ostatniej chwili przyjedziesz na odbiór techniczny p³acisz dodatkowo 100 z³.
Wybaczcie za pewnie banalne pytania, ale co jest obowi±zkowe na takim odbiorze technicznym? Oczywi¶cie odbywa siê to w dniu zawodów, tak?
Wybaczcie za pewnie banalne pytania, ale co jest obowi±zkowe na takim odbiorze technicznym? Oczywi¶cie odbywa siê to w dniu zawodów, tak?
Wszystko jest w regulaminie.
Je¶li zawody enduro s± po drogach publicznych to musisz pokazaæ prawo jazdy, dowód rejestracyjny z wa¿nym przegl±dem i oc. Na badaniu sprawdz± kask czy ma homologacje, motocykl czy ma sprawny zawias hamulce, czy numery ramy siê zgadzaj± itp. W regulaminie wymagane s± te¿ opony z homologacj± fim, zak³adaj± je zawodnicy z mistrzostw ¿eby nikt nie zg³osi³ protestu.
Na zawody enduro sprint nie musisz mieæ papierów i prawa jazdy bo nie je¼dzisz po drogach publicznych.
Odbiory s± w dniu zawodów jak i dzieñ wcze¶niej. Lepiej zrobiæ dzieñ wcze¶niej, jak przyjdziesz w ostatniej chwili to p³acisz dodatkowo 100 z³. Po odbiorze oddajesz motocykl do parku maszyn je¶li jest.
W takim razie ju¿ prawie wszystko wiem. Problem mam jeszcze tylko co do opon, otó¿ mówisz o homologacji FIM, to jest po prostu homologacja drogowa? Czyli wynika³oby z tego, ¿e wiêkszo¶æ opon siê nie ³apie na to? Bo Dunlopy MX51 czekaj± na za³o¿enie, a jak wiadomo - one s± " not for highway use ", tak samo jak Motozy i Pirelli, które mia³em wcze¶niej.
Cytat z regulaminu dla enduro:
"Mo¿na stosowaæ tylko opony typu Motocross lub Enduro dostêpne
w handlu. Musz± one znajdowaæ siê w katalogach wyrobów producenta,
dostêpnych powszechnie. "
Wydaje mi siê, ¿e ma³o która opono crossowa ( nie myliæ z enduro ) ma homologacjê.
I jeszcze jedno pytanko - mata ekologiczna. Naprawdê jest to niezbêdne i czepiaj± siê tego?