Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

wiêc moje zmartwienie to ktm lc4 540
objaw jest taki ze kiedy jadê 70-100km/h temp na dworze ok 20stopni to silnik ma 75C wszystko jest ok nie nagrzewa sie jako¶ przera¼liwie szybko ale wiezdzaj±æ do miasta trzyma 80c pierwsze ¶wiat³a i ³apie 90 drugie to ob³oki dymu 100c w mie¶cie nie mam szans na zbicie temp kiedy jadê te 50km/h to temp utrzymuje sie taka sama z ka¿dymi ¶wiat³ami wzrasta ale juz nie spada. jest to wersie bez wentylatora. ale dla sprawdzenia do³o¿y³em wentylator z auta i to nic nie zmienia temp ca³y czas ro¶nie. teraz co zrobi³em: nowa uszczelka pod g³owic±, nowy wirnik pompy i sprawdzenie ci¶nienia, sprawdzi³em przeloty ch³odnic, ga¼nik wyregulowany, zap³on, zawory ustawione, kompresja jak nowy dodam ze robi³em tez korbê ale wcze¶niej by³ ten sam objaw dodam ze wyjo³em termostat, skoñczy³y mi sie juz pomys³y ratujcie !


wentylator z auta ??? w jaki sposob ??? imho unikaj miasta, ja jakis czas temu zagotowalem vfr 800 fi , obecnie w miescie mam 90 - 105 stopni i caly czas wyje wentylator. Wentylator nawet seyjny w LC4 gowno daje, jak nie ma pedu powietrza to nie schlodzic silnika.
na skrêconej kierownicy wepcha³em jako¶ ten wentylator. mi przy 105C wywali³ wode na ¶wiatlach a o zbiciu temp moge zapomnieæ, albo ro¶nie albo nic sie nie zmienia
a poza miastem ? w trasie czy w lesie ?


Hej,
ostatnio mia³em ¶mieszn± przygodê ze swoj± LC4 - wypad³ mi wê¿yk podci¶nienia od pompy paliwa i przez to silnik zacz±³ ³apaæ lewe powietrze - mieszanka zrobi³a siê bardzo uboga. Pomijaj±c inne towarzysz±ce temu atrakcje zauwa¿y³em, ¿e silnik b³yskawicznie siê grza³ i co chwilê odpala³ siê wentylator - sprawd¼ mo¿e ten trop (sk³ad mieszanki).
Normalnie u mnie wnetylator odpala siê ekstremalnie rzadko (przez d³ugi czas po z³o¿eniu moto nie by³em wrêcz pewien czy dzia³a), mimo, ¿e je¿d¿ê po wawie i czasem trzeba chwile postaæ w korku.
No i jeszcze kiedy¶ na jakim¶ syfnym paliwie mi siê zagrza³ motór strasznie.

pzdr, Adam
w trasie 75/80C w lesie tak jak w mie¶cie 10 min jazdy i 105/110C
pompa paliwa ?? nie mam takiego ustroistwa u siebie
Pompy nie masz, ale ubog± mieszankê mo¿esz.

U mnie nawet w mie¶cie przy ostatnich upa³ach wentylator rzadko siê w³±cza.
gaznik tez juz sprawdzalem czyscilem regulowalem i nic, czepi³em sie teraz zap³onu i czy wie moze kto¶ czy je¶li wezme oscyloskop to powinny mi sie zgrywaæ znaki podczas pracy silnika czy tak sie nie da sprawdziæ, bo krêce deklem z regulacji± i nic obroty sie nie zmieniaj± wkreca sie jak wkrêc³ a znaków za cholere nie moge ustawiæ na oscyloskopie, tak jak serwisówka kaze tez ustawia³em i nic, normalnie juz mi rêce opadaj±
przy takiej pogodzie taki silnik dostaje po temperaturze sromotnie. nic nie grzeje motorka bardziej od stania na biegu ja³owym i pyrkania. po prostu... unikaj miasta
Rozumiem ze jednocylindrowce szybko lapi± temp. Ale to ze w zaden sposob nie mozna jej zbic to juz normalne nie jest, tymbardziej bez termostatu, ja mieszkam w centrum to trudno mi unikac miasta
jeszcze jedno pytnie do posiadaczy lc4, jak silnik ma 100C to twardniej± wam wêrze ch³odnicy czy s± take same jak na zgaszonym, bo w autach twardnieja i to ostro a u mnie w moto lipa moze to jest jaki¶ trop?
To by mog³o sugerowaæ, ¿e nie ma ci¶nienia w uk³adzie. Z drugiej strony jak wyrzuca to raczej jest...
Nie mia³e¶ mo¿e tulei do cylindra wstawianej? Ponoæ jak siê to schrzani to mo¿e byæ zaburzony przep³yw cieczy ch³odz±cej.
Ew. je¶li jeste¶ z wawy lub okolic to odezwij siê (fxrider@xtzclub.pl) - mam w piwnicy jaki¶ wentylator z LC4 luzem - mogê udostêpniæ w celach testowych.
Z tym, ¿e od czwartku mnie nie bêdzie przez weekend czy dwa.

pzdr, Adam
jestem ze szczecina troszke daleko ale dziêki, odkry³em ze mam nieszczelny korek poprawi³em go i juz trzyma dlatego tak szybko wywala³o wode, ale nie zmienia to faktu ze moto sie grzeje, a dziwne jest to ze dzi¶ do testów wla³em kranówy i pojecha³em z tym korkiem by³o lepiej przez 20 min jazdy 50/60km/h 70/80C i znowu po przekroczeniu 90C juz nie spada³a ale teraz jest zagadka przekroczy³em 100C na wodzie zatrzyma³em sie oczywi¶cie, a woda nie wywali³a ani wêrze sie nie zrobi³y twarde poziom taki sam jak by³ termometr sprawdzi³em z 2 innymi elektronicznym i rtêciowym ru¿nica +-2C jak to mozliwe, a i cylek seria
a co przy 100st woda ma wrzeæ?? to przecie¿ non stop by wra³a
temp wrzenia cieczy w uk³adzie zale¿y g³ównie od korka, przy jakim ci¶nieniu puszcza, oraz nieznacznie zale¿y od p³ynu ch³odniczego.
W uk³adzie jest ci¶nienie i zwyk³a woda spokojnie przy dobrym korku dochodzi do 105-110st
wydech masz seryjny ?
jakiego koloru masz ¶wiecê(elektrody ¶wiecy)?? mo¿e to jednak zbyt uboga mieszanka
¶wieca jest kawa z mlekiem
wydech nie jest seria, zapomnialem jak on sie nazywa ale taki d³ugi ³amany w po³owie hxc czy co¶ takiego
juz sie nie grzeje okaza³o sie ze to jednak wina ch³odnic wstawi³em nowe od 640 i przesz³o, stare nie wygl±da³y zle ale jednak... moze komu¶ sie przyda ten temat
pozosta³ym dziêkuje za zainteresowanie
znaczy ze byly sasyfione w srodku , wydaje mi se ze mozna je uratowac , wygotowac cos w nich .. gatuajca sie woda z ocetem rozpuszcza kamien...
Mo¿e kto¶ kiedy¶ ³ata³ je jakim¶ "siuwaksem" ?
ciekawe czy myjka ultradzwiêkowa by wyczysci³a lub czy by nie uszkodzi³a ;P kiedys widzia³em test myjek to wrzucali folie aluminiowa ( do pieczenia np ) i sie rozpuszcza³a, ch³odnice tez mega grube nie sa.. ale z kolei mysle ¿e niexle by wymy³o