Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
Witam, jestem tu zielony na forum od 2 minut postanawiam zakupiæ Crossa KTM 250 exc lub sx 4t lub 2t i jaki wybraæ exc czy sx chcê aby na 1 t³oku bardzo d³ugo poje¼dziæ.Moja jazda oczywi¶cie amatorska nie chcê motorka przeci±¿aæ (jazda spokojna) nie chcê nim je¼dziæ po bagnach tylko lasy, i polne drogi, ¿adnych ramp typu crossowiska itp.Moja podró¿ trwa³a by od 1-3 godzinek oczywi¶cie z przerwami.
Proszê o dobranie abym nie wymienia³ t³oka co 2 tygodnie.
Je¶li co¶ zle mówiê ja jestem w tym zielony.
Je¶li nie ten temat proszê o wyrozumia³o¶æ jestem tu nieca³e 10 minut.
to napewno nie sx bo to full ,napewno nie 2suw bo tlok co sezon .Pozostaje 250 exc lub 450 exc 4suwy ,teraz pytanie jak jezdzisz ,ile wazysz ,jakie masz doswiadczenie na moto ,musisz dobrze dobrac bo 450 dla amatora moze byc zaciezkie i zamocne ,mysle ze na taka jazde jak mówisz bez pa³owania 250 super sprawa
Jezdzilem na aprili rs 125 (scigacz) 450 raczej odpada.
No 250 te¿ tak my¶lê a co do wagi to 79 kg 185 wzrost. :
dla czego niby nie 2 suw?
dla czego t³ok co sezon?co to za farmazony piszesz?
w exc 250 po wymianie t³oka przy jego je¼dzie bêdzie lata³ a lata³.
poza tym 2 suw prosta konstukcja i w razie awarii koszta du¿o mniejsze.
tak¿e kolego wy¿ej nie odradzaj odrazu 2 suwa.
Exc maj± w wiêkszo¶ci wiêksze zbiorniki paliwa ni¿ sx.
Wiêc co by by³o lepsze abym mniej serwisowa³ exc 250 2t ? czy 4t ?
lasy, i polne drogi, ¿adnych ramp typu crossowiska itp
Do takiej jazdy tylko 4T. Przy takim lajtowym endurzeniu, pewnie bêdziesz sporo odkrêca³ na polnych prostych wiêc spalanie 2T Cie zabije.
250 4T to taki troche mu³ wg. mnie, szybko zabraknie Ci mocy, zwlaszcza w wersji enduro. Fajne moto na pocz±tek ale po krótkim czasie trzeba liczyæ sie ze zmian± na wiêkszy jezeli jezdzisz tylko dla przyjemnosci, bo Ci jej zabraknie.
Ile mo¿esz wydaæ na moto? Ja ze swojej strony poleci³bym Ci EXC 400. To ma ju¿ du¿± moc, o wiele wiêksz± niz 250 jednak nie jest to jeszcze taki powtór jak 450. Je¿eli trafisz na zadban± sztukê lub sam zrobisz remont to przez 2-3 sezony bêdziesz jedynie zmienia³ olej, czy¶ci³ filtr i la³ paliwo.
Pisze ze jst sklonny kupic 250 4t ,a zresza do lajtowej jazdy 2t sie neinadaje bo jego trzeba krecic ,a to jest meczoce na dluzsza mete ,a zreszta na 1 tloku nawet w exc nieposmiga wiecej nic 1,5 sezonu na hama moze 2 pe³ne .. ale jak na amatora jazda 2suwem enduro mu zbrzydnie bo trzeba miec zajebist± kondycje ,kazdy potrafi jezdzic na niskich 2suwem ale to sie mija z celem i zamiast tg lepiej jest kupic 4t 250 bo moc i masa podobne a 4t da mu wiêcej frajdy jesli zaczyna i niema zamiaru latac na torze ani w zawodach
Sam jestem amator i 2T to miód, lekko¶æ prowadzenia w stosunku do ciê¿kich 4T jest ogromna. Wa¿ê 95 kg plus strój i trochê szpejów w plecaku ruszam z dwójki tak jak 450, mowa o 250 2T. W 2T odpada zabawa z zaworami, wymieniasz tylko olej w skrzyni, mycie/wymiana filtra, na t³oku robisz w exc lekko 70 godzin, tylko laæ zupê i ogieñ.
jak chce ,najlepiej niech pojezdzi 1 i 2 ;D
ja te¿ ¶migam na 2t 360 i jestem zadowolony bo motor siê tak nie mêczy je¿eli chodzi o jadê amatorsk±, i t³oka chyba nie zaje¿d¿ê d³ugo tak jak ja je¿d¿ê w koñcu to pierwszy motor na którym nauczy³em siê ¶migaæ.... polecam 2t
Móg³by¶ te¿ pomy¶leæ o 125 exc, jak na pocz±tek wydaje mi siê idealna. Nie wiem czy 250 w 2t nie bêdzie zbyt narwana na pocz±tek, ale to musisz sam przetestowaæ, oczywi¶cie je¶li masz tak± mo¿liwo¶æ
teraz tak moge i 400exc tylko przepraszam ze to nie jest forum Yamahy a co s±dzicie o Yamaha yzf 250 ? z góry przerpaszam.
moto jak moto zale¿y do czego. yzf nadaje siie praktycznie tylko na tor crossowy, je¿eli zamierzasz je¼dzic poza torami to bez sensu sie w ni± pchaæ
Tylko ceny KTM trochê przera¿aj± i jest ich bardzo malutko
Szuka³em od 250 do 450 exc i ceny...
A jakie¶ Hondy, Suzuki do takiej jazdy jak napisa³em tylko aby ten serwis nie by³ czêsty bardzo rzadki.
Do lasu tylko i wy³acznie exc bo twardy zawias, brak elastycznosci i krótkie biegi sx-a bardzo mecz± w porównaniu do exc.
Kolejna sprawa to ta czestotliwosc wjazdów która mo¿e ulec zmianie w zale¿no¶ci z jaka ekipa sie skumplujesz i czy sie wkrecisz w jazde.
Czasami ca³y dzien od rana do wieczora na moto i jeszcze jest ma³o. Bierz 4t i jak najwieksze chyba ze mieszkasz w górach i masz wolne techniczne przejazdy wtedy jakies 250 4t albo cos w 2t.
Mieszkam na mazurach gór raczej nie ma )
Wiêc tak na moje rozwi±zanie jakie bêdzie lepsze moto ktm 250 4t exc czy 400 ktm mam lat 18 tylko przypominam ;]
Raczej ca³ymi dniami to je¼dziæ nie bêdê bo muszê siê aprilk± zaj±æ wiêc jazda ok.1-4 godzinki z przerwami Lasy, polne drogi pola itp zadne bagna czy co¶ w tym stylu na tor te¿ nie chce
Odpowiedz mi konkretnie: Ile mo¿esz przeznaczyæ na moto?
Ja ci±gle jestem za EXC 400 - Uwa¿am ze je¿eli masz pouk³adane w g³owie to spokojnie sobie poradzisz i nie zrobisz sobie krzywdy, a nie bedziesz musia³ po jakim¶ czasie zmieniaæ moto bo Ci sie po prostu znudzi i bedziesz chcial "wiêcej". Zreszta zaznaczam kolejny raz ze 400 to nie taki dzik jak 450, jest ró¿nica.
Pozatym EXC 400 to niezawodny silnik RFS, je¿eli bêdziesz dba³ o olej i filtry to na prawdê bêdziesz jezdzi³ i jezdzi³. Chyba, ze trafisz na mine, ale wtedy wyremontujesz i tez masz sprzêt na lata.
I nie bierz crossówki do takiej jazdy, zamêczysz j± i koszta remontów cie przerosn±. Z innych marek jedynie yamaha WR 250 i 450 jednak jak dla mnie s± to znacznie bardziej awaryjne motocykle od EXC.
Koszta które mogê wydaæ to 9000-10000 z³
Oleje filtry oczywi¶cie dba³ bêdê.
Tylko co do 4t to jak co¶ pójdzie to sporo kasy bêdê musia³ szykowaæ a w moim przypadku to jest ¼le.
Jest jeszcze Suzuki DRZ400 idealna maszyna do je¿d¿enia i nic nie robienia.
Pali 5l na baku mo¿na zrobiæ do 150km, olej zmieniasz raz na 3tys km. Zawory przez 3 lata regulowa³em tylko raz.
¯a³ujê ¿e musia³em pogoniæ moj± sukê bo by³ to idealny motocykl i do pracy, i do lasu i na tor (ja mia³em akurat wersjê supermoto).
Jak kupisz wersjê E na keihinie to na brak mocy i zrywno¶ci narzekaæ nie powiniene¶.
A remont robi siê co oko³o 20 tys. km
I druga sprawa, wiêkszo¶æ osób jakie znam sprzeda³a swoj± drz dro¿ej ni¿ kupili choæ mieli j± kilka lat.
No w³asnie patrza³em t± drz 400.
A co do ktm 400 exc pytanie do tych którzy maj± mieli jak z serwisowaniem czy z moim typem jazdy bêdzie to czêste czy rzadkie i jakie czê¶ci najbardziej tam siê psuj±.
ja w swojej 400 zrobi³em tylko tloka i zawory po 50h od kupna bo taki kupilem, teraz kolejne 70 natrzaskalem i nic tylko olej zmieniac i paliwo laæ
jakby co to jest na sprzedaz w gie³dzie nawet z ko³ami sm i jeszcze ci zostanie ho ho
Wszystko zale¿y od tego ile bêdziesz jezdzi³. Je¿eli tylko w weekendy to spokojnie 2 sezony bez remontu. Je¿eli masz zamiar jezdzic codziennie no to niestety, ale ktm to wyczyn i nie jest przystosowany do robienia du¿ych przebiegów.
Ja zaproponowa³em EXC 400 bo wydaje mi siê ¿e jest to taki z³oty ¶rodek pomiêdzy 250 a 450 a jednocze¶nie jest to chyba najmniej awaryjny motor wyczynowy, je¿eli wybierasz spo¶ród innych ktm-ow czy jakichs yamaszek.
DR-Z 400 to te¿ dobra opcja, z tym ¿e to ju¿ troche krowa, nie te osi±gi ale da Ci i tak wiele frajdy z jazdy no i do twoich wymagañ co do terenu jak najbardziej wystarczaj±cy, wiêc te¿ mozesz pomy¶leæ.
A takie pytanko co s±dzicie o ktm ex 125 rok produkcji 2013 i z roku 2008 ?
Bo tak pomy¶la³em ze dla mnie 250 czy te¿ 400 lekka przesada
No i co do t³oków oraz serwisowania przypominam ja bêdê je¼dzi³ po drogach polnych zero ramp czy co¶ w tym stylu jazda trochê po lesie teraz dochodzi szko³a to 3-2 dni razy w tygodniu bêdê je¼dzi³ po 1-2 godzinki ( z przerwami) jazda spokojna nie ca³y czas manetka na full'a.
Czy mo¿e w pojemno¶ci 125 jest lepsza marka od KTM ?
125 2t =250 4t
A co s±dzicie o exc125, sx125 co do mojej jazdy jaka awaryjno¶æ.
Tanie remonty,ale czêste .Je¶li chcesz moto tanie w utrzymaniu a w miarê mocno to patrz za:
DRZ 400 E
XR 400
Ale tak jak mówi³em ze nie za bardzo 400.
XR 400,nie bêdzie za mocne,a moto bezawaryjne.
Z 2 suwów,mo¿e exc 200 mam i moc jest ok nie za du¿o nie za ma³o,jednak koszty du¿o wiêksze ni¿ w XR 400
W ogóle o 400 mowy nie ma
Chyba wezmê 125 tylko sx czy exc ?
EXC a czemu nie chcesz exc 200?Lepszy dó³ od exc 125 co siê bardzo przydajê,a góra porównywalna z exc 125.
enduro tylko exc ,sx cie zabije na dluzszych trasach ;D mowie o smierci kondycyjnej ;p a ty zabijesz jego robi±c duze przebiegi
Sx 250 2t 4tys km na asfalcie silnik lajtowo przejecha³ ten dystans jedynie ³añcuch po dupie dosta³ od jazdy na kole i startu z 2ki
A takie pytanko co do kupna znajdê gdzie¶ now± ktm 125 exc z 2010r, 2009, 2011r ?
U mnie w pobli¿u,by³a nowa wr 450F z 2011 roku w sklepie z czê¶ciami do motocykli off road,wiêc mo¿e gdzie¶ znajdziesz exc z podobnego roku,ale bêdzie ciê¿ko.
Proszê o dobranie abym nie wymienia³ t³oka co 2 tygodnie.
Je¶li co¶ zle mówiê ja jestem w tym zielony.
Je¶li nie ten temat proszê o wyrozumia³o¶æ jestem tu nieca³e 10 minut.
to napewno nie sx bo to full ,napewno nie 2suw bo tlok co sezon .Pozostaje 250 exc lub 450 exc 4suwy ,teraz pytanie jak jezdzisz ,ile wazysz ,jakie masz doswiadczenie na moto ,musisz dobrze dobrac bo 450 dla amatora moze byc zaciezkie i zamocne ,mysle ze na taka jazde jak mówisz bez pa³owania 250 super sprawa
Jezdzilem na aprili rs 125 (scigacz) 450 raczej odpada.
No 250 te¿ tak my¶lê a co do wagi to 79 kg 185 wzrost. :
dla czego niby nie 2 suw?
dla czego t³ok co sezon?co to za farmazony piszesz?
w exc 250 po wymianie t³oka przy jego je¼dzie bêdzie lata³ a lata³.
poza tym 2 suw prosta konstukcja i w razie awarii koszta du¿o mniejsze.
tak¿e kolego wy¿ej nie odradzaj odrazu 2 suwa.
Exc maj± w wiêkszo¶ci wiêksze zbiorniki paliwa ni¿ sx.
Wiêc co by by³o lepsze abym mniej serwisowa³ exc 250 2t ? czy 4t ?
lasy, i polne drogi, ¿adnych ramp typu crossowiska itp
Do takiej jazdy tylko 4T. Przy takim lajtowym endurzeniu, pewnie bêdziesz sporo odkrêca³ na polnych prostych wiêc spalanie 2T Cie zabije.
250 4T to taki troche mu³ wg. mnie, szybko zabraknie Ci mocy, zwlaszcza w wersji enduro. Fajne moto na pocz±tek ale po krótkim czasie trzeba liczyæ sie ze zmian± na wiêkszy jezeli jezdzisz tylko dla przyjemnosci, bo Ci jej zabraknie.
Ile mo¿esz wydaæ na moto? Ja ze swojej strony poleci³bym Ci EXC 400. To ma ju¿ du¿± moc, o wiele wiêksz± niz 250 jednak nie jest to jeszcze taki powtór jak 450. Je¿eli trafisz na zadban± sztukê lub sam zrobisz remont to przez 2-3 sezony bêdziesz jedynie zmienia³ olej, czy¶ci³ filtr i la³ paliwo.
Pisze ze jst sklonny kupic 250 4t ,a zresza do lajtowej jazdy 2t sie neinadaje bo jego trzeba krecic ,a to jest meczoce na dluzsza mete ,a zreszta na 1 tloku nawet w exc nieposmiga wiecej nic 1,5 sezonu na hama moze 2 pe³ne .. ale jak na amatora jazda 2suwem enduro mu zbrzydnie bo trzeba miec zajebist± kondycje ,kazdy potrafi jezdzic na niskich 2suwem ale to sie mija z celem i zamiast tg lepiej jest kupic 4t 250 bo moc i masa podobne a 4t da mu wiêcej frajdy jesli zaczyna i niema zamiaru latac na torze ani w zawodach
Sam jestem amator i 2T to miód, lekko¶æ prowadzenia w stosunku do ciê¿kich 4T jest ogromna. Wa¿ê 95 kg plus strój i trochê szpejów w plecaku ruszam z dwójki tak jak 450, mowa o 250 2T. W 2T odpada zabawa z zaworami, wymieniasz tylko olej w skrzyni, mycie/wymiana filtra, na t³oku robisz w exc lekko 70 godzin, tylko laæ zupê i ogieñ.
jak chce ,najlepiej niech pojezdzi 1 i 2 ;D
ja te¿ ¶migam na 2t 360 i jestem zadowolony bo motor siê tak nie mêczy je¿eli chodzi o jadê amatorsk±, i t³oka chyba nie zaje¿d¿ê d³ugo tak jak ja je¿d¿ê w koñcu to pierwszy motor na którym nauczy³em siê ¶migaæ.... polecam 2t
Móg³by¶ te¿ pomy¶leæ o 125 exc, jak na pocz±tek wydaje mi siê idealna. Nie wiem czy 250 w 2t nie bêdzie zbyt narwana na pocz±tek, ale to musisz sam przetestowaæ, oczywi¶cie je¶li masz tak± mo¿liwo¶æ
teraz tak moge i 400exc tylko przepraszam ze to nie jest forum Yamahy a co s±dzicie o Yamaha yzf 250 ? z góry przerpaszam.
moto jak moto zale¿y do czego. yzf nadaje siie praktycznie tylko na tor crossowy, je¿eli zamierzasz je¼dzic poza torami to bez sensu sie w ni± pchaæ
Tylko ceny KTM trochê przera¿aj± i jest ich bardzo malutko
Szuka³em od 250 do 450 exc i ceny...
A jakie¶ Hondy, Suzuki do takiej jazdy jak napisa³em tylko aby ten serwis nie by³ czêsty bardzo rzadki.
Do lasu tylko i wy³acznie exc bo twardy zawias, brak elastycznosci i krótkie biegi sx-a bardzo mecz± w porównaniu do exc.
Kolejna sprawa to ta czestotliwosc wjazdów która mo¿e ulec zmianie w zale¿no¶ci z jaka ekipa sie skumplujesz i czy sie wkrecisz w jazde.
Czasami ca³y dzien od rana do wieczora na moto i jeszcze jest ma³o. Bierz 4t i jak najwieksze chyba ze mieszkasz w górach i masz wolne techniczne przejazdy wtedy jakies 250 4t albo cos w 2t.
Mieszkam na mazurach gór raczej nie ma )
Wiêc tak na moje rozwi±zanie jakie bêdzie lepsze moto ktm 250 4t exc czy 400 ktm mam lat 18 tylko przypominam ;]
Raczej ca³ymi dniami to je¼dziæ nie bêdê bo muszê siê aprilk± zaj±æ wiêc jazda ok.1-4 godzinki z przerwami Lasy, polne drogi pola itp zadne bagna czy co¶ w tym stylu na tor te¿ nie chce
Odpowiedz mi konkretnie: Ile mo¿esz przeznaczyæ na moto?
Ja ci±gle jestem za EXC 400 - Uwa¿am ze je¿eli masz pouk³adane w g³owie to spokojnie sobie poradzisz i nie zrobisz sobie krzywdy, a nie bedziesz musia³ po jakim¶ czasie zmieniaæ moto bo Ci sie po prostu znudzi i bedziesz chcial "wiêcej". Zreszta zaznaczam kolejny raz ze 400 to nie taki dzik jak 450, jest ró¿nica.
Pozatym EXC 400 to niezawodny silnik RFS, je¿eli bêdziesz dba³ o olej i filtry to na prawdê bêdziesz jezdzi³ i jezdzi³. Chyba, ze trafisz na mine, ale wtedy wyremontujesz i tez masz sprzêt na lata.
I nie bierz crossówki do takiej jazdy, zamêczysz j± i koszta remontów cie przerosn±. Z innych marek jedynie yamaha WR 250 i 450 jednak jak dla mnie s± to znacznie bardziej awaryjne motocykle od EXC.
Koszta które mogê wydaæ to 9000-10000 z³
Oleje filtry oczywi¶cie dba³ bêdê.
Tylko co do 4t to jak co¶ pójdzie to sporo kasy bêdê musia³ szykowaæ a w moim przypadku to jest ¼le.
Jest jeszcze Suzuki DRZ400 idealna maszyna do je¿d¿enia i nic nie robienia.
Pali 5l na baku mo¿na zrobiæ do 150km, olej zmieniasz raz na 3tys km. Zawory przez 3 lata regulowa³em tylko raz.
¯a³ujê ¿e musia³em pogoniæ moj± sukê bo by³ to idealny motocykl i do pracy, i do lasu i na tor (ja mia³em akurat wersjê supermoto).
Jak kupisz wersjê E na keihinie to na brak mocy i zrywno¶ci narzekaæ nie powiniene¶.
A remont robi siê co oko³o 20 tys. km
I druga sprawa, wiêkszo¶æ osób jakie znam sprzeda³a swoj± drz dro¿ej ni¿ kupili choæ mieli j± kilka lat.
No w³asnie patrza³em t± drz 400.
A co do ktm 400 exc pytanie do tych którzy maj± mieli jak z serwisowaniem czy z moim typem jazdy bêdzie to czêste czy rzadkie i jakie czê¶ci najbardziej tam siê psuj±.
ja w swojej 400 zrobi³em tylko tloka i zawory po 50h od kupna bo taki kupilem, teraz kolejne 70 natrzaskalem i nic tylko olej zmieniac i paliwo laæ
jakby co to jest na sprzedaz w gie³dzie nawet z ko³ami sm i jeszcze ci zostanie ho ho
Wszystko zale¿y od tego ile bêdziesz jezdzi³. Je¿eli tylko w weekendy to spokojnie 2 sezony bez remontu. Je¿eli masz zamiar jezdzic codziennie no to niestety, ale ktm to wyczyn i nie jest przystosowany do robienia du¿ych przebiegów.
Ja zaproponowa³em EXC 400 bo wydaje mi siê ¿e jest to taki z³oty ¶rodek pomiêdzy 250 a 450 a jednocze¶nie jest to chyba najmniej awaryjny motor wyczynowy, je¿eli wybierasz spo¶ród innych ktm-ow czy jakichs yamaszek.
DR-Z 400 to te¿ dobra opcja, z tym ¿e to ju¿ troche krowa, nie te osi±gi ale da Ci i tak wiele frajdy z jazdy no i do twoich wymagañ co do terenu jak najbardziej wystarczaj±cy, wiêc te¿ mozesz pomy¶leæ.
A takie pytanko co s±dzicie o ktm ex 125 rok produkcji 2013 i z roku 2008 ?
Bo tak pomy¶la³em ze dla mnie 250 czy te¿ 400 lekka przesada
No i co do t³oków oraz serwisowania przypominam ja bêdê je¼dzi³ po drogach polnych zero ramp czy co¶ w tym stylu jazda trochê po lesie teraz dochodzi szko³a to 3-2 dni razy w tygodniu bêdê je¼dzi³ po 1-2 godzinki ( z przerwami) jazda spokojna nie ca³y czas manetka na full'a.
Czy mo¿e w pojemno¶ci 125 jest lepsza marka od KTM ?
125 2t =250 4t
A co s±dzicie o exc125, sx125 co do mojej jazdy jaka awaryjno¶æ.
Tanie remonty,ale czêste .Je¶li chcesz moto tanie w utrzymaniu a w miarê mocno to patrz za:
DRZ 400 E
XR 400
Ale tak jak mówi³em ze nie za bardzo 400.
XR 400,nie bêdzie za mocne,a moto bezawaryjne.
Z 2 suwów,mo¿e exc 200 mam i moc jest ok nie za du¿o nie za ma³o,jednak koszty du¿o wiêksze ni¿ w XR 400
W ogóle o 400 mowy nie ma
Chyba wezmê 125 tylko sx czy exc ?
EXC a czemu nie chcesz exc 200?Lepszy dó³ od exc 125 co siê bardzo przydajê,a góra porównywalna z exc 125.
enduro tylko exc ,sx cie zabije na dluzszych trasach ;D mowie o smierci kondycyjnej ;p a ty zabijesz jego robi±c duze przebiegi
Sx 250 2t 4tys km na asfalcie silnik lajtowo przejecha³ ten dystans jedynie ³añcuch po dupie dosta³ od jazdy na kole i startu z 2ki
A takie pytanko co do kupna znajdê gdzie¶ now± ktm 125 exc z 2010r, 2009, 2011r ?
U mnie w pobli¿u,by³a nowa wr 450F z 2011 roku w sklepie z czê¶ciami do motocykli off road,wiêc mo¿e gdzie¶ znajdziesz exc z podobnego roku,ale bêdzie ciê¿ko.