Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

Witam !

Zakupilem ktm jakies 2 tyg temu, jednak dopiero teraz, po zdjêciu tablicy, zauwa¿y³em co¶ dziwnego. Mianowicie,kiedy patrze na ktm z ty³u, tylny blotnik nie jest na rowni z tylnym ko³em, ale jest dziwnie 'przekrzywiony'? w praw± strone ! Motocykl pochodzi z Anglii, jesli ma to jakies znaczenie. Bardzo proszê o pomoc ! Co to moze byc ?!?!


Cz³owieku, kupi³e¶ hard enduro, sprzêt który czêsto l±duje na tylnym b³otniki, st±d krzywy zadupek. Mo¿esz to prostowaæ, kupiæ u¿ywkê lub nòwke sztukê. Ja z podanych opcji wybieram.... zostawiæ tak jak jest
Ale czy to na pewno tylko tylny blotnik ? Jesli tylko on, a wszystko inne ok to mi to nie przeszkadza, ale nie widze, zeby byl gdzies pêkniêty czy cos i to tak dziwnie wyglada, jakby moto bylo krzywe.
Pewnie skrzywiony jest stela¿. Spokojnie siê go da wyprostowaæ.



Ale czy to na pewno tylko tylny blotnik ? Jesli tylko on, a wszystko inne ok to mi to nie przeszkadza, ale nie widze, zeby byl gdzies pêkniêty czy cos i to tak dziwnie wyglada, jakby moto bylo krzywe.

wygiêt yjest aluminiowy sub-frame (czyli to co dokrêca siê do stalowej ramy i trzyma siedzenie/b³otnik/airbox) wystarczy jedna "przekrêcona" guma i l±dowanie na tylnym b³otniku ¿eby takie co¶ siê sta³o.
Nie b³otnik, a ca³y stela¿ jest prawdopodobnie krzywy. Plastiki nie musz± byæ popêkane. Je¶li moto jedzie prosto, nic przy ramie nie kombinowane, to samym stela¿em(ta tylna, ma³a rama dokrêcna) siê nie przejmuj.
a mo¿na go jako¶ wyprostowaæ, czy trzeba kupic nowy ? ( jaka cena )? Jak sprawdziæ, czy to na pewno tylko stela¿ czy cala rama ? Nic sie nie stanie, jak bêdê z takim je¼dzi³?
Jak to tylko stela¿, to nic siê nie stanie, no chyba ze popêkany, mocowania pourywane, etc.
Napisz, w ogóle jaki model masz dok³adnie, rok produkcji i fotkê jak to wygl±da te¿ mo¿esz zapodaæ.
Mo¿na prostowaæ, ale z g³ow± bo mo¿e pêkn±æ, mo¿na kupiæ nowy, ale to my¶lê ok. 1tys. PLN
Wyluzuj, bo mam wra¿enie ¿e w ciê¿kim szoku jeste¶. To jest enduro, plastik, itp. to czê¶ci eksploatacyjne w tego typu motocyklach.
Nie mam pojêcia czy jest popêkany, bo dopiero to zobaczy³em i pierwsze co zrobi³em, to napisa³em na forum. Posiadam KTM EXC 125 z roku 2006. Zdjêcie pode¶le jutro.
To akurat normalka. Ja u siebie te¿ zauwa¿y³em, ¿e mam lekko nierówny stela¿. Nie przejmuje siê tym zbytnio i nie prostuje. Pewnie po ka¿dej glebie bym mia³ to samo i tylko os³abi³bym stela¿ prostowaniem co miesi±c.
Luzik, nie przejmuj siê. No chyba, ¿e jest pêkniêty, ale do tego trzeba solidnego dzwona
te¿ mam ty³ lekko zwichrowany
subframe kopsztuje 1200plna nówka

luzik, mój z 2014 tez ju¿ jest krzywy:0
Przewróæ siê tak aby siê wygi±³ w drug± stronê i powinno byæ ok , te¿ tak mia³em po backflipie, a po kilku wyjazdach sam mi siê wyprostowa³.
https://lh3.googleusercontent.com/4xv9k94CNEM6VsTazIxkpqtwZTQ9OqkDriVvNchLXN8=w640-h480-no
dzieki za wszystkie odpowiedzi Panowie !
Mo¿e to g³upie, ale sprawd¼ sobie jeszcze naci±g ³añcucha. Ja jak swojego kupi³em mia³em nierówno naci±gniêty ³añcuch i z ty³u wygl±da³o to tak jakbym mia³ w³a¶nie krzyw± ramê. Okaza³o siê, ¿e wystarczy wzi±æ suwmiarkê w rêkê (tym magicznym znakom na dystansach nie wierzê) i ustawiæ równe odleg³o¶ci.
Powodzenia w bezawaryjnym katowaniu sprzêta
co do krzywego subframe - metoda na prostowanie ca³kiem prosta, moto na bok na ziemie, cos po³oz na plastiki i stan, lekko pouginaj powinno pój¶æ, kiedys komus tak prostowa³em na szybko i posz³o dosyc to delikatne
Jeszcze raz dziêkuje za porady ! Na prawdê mi pomogli¶cie !

Pozdro !
Mi stela¿ zawsze pêka na samym koñcu z jednej strony i przez to b³otnik krzywo stoi. Co sezon przy zimowym przegl±dzie stela¿ oddaje do spawania tego elementu - koszt 20 do 30z³. Roboty ze zdjêciem plastików i demonta¿em subframe jest na pó³ godzinki i tyle samo ze z³o¿eniem, wiêc mo¿esz siê pokusiæ o naprawê Ostatnio znowu przepionizowa³em i ponownie po³ama³em stela¿, wiêc lada chwila kolejne spawanie:D