Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

W kacie z 95 pojawi³ sie dziwny dziwny problem. silnik zacz±³ dymiæ, czyli spalaæ olej. Sprawdzili¶my pier¶cienie, ustawili¶my ³adnie zamki pier¶cieni 'przeciwpolo¿nie', wymienili¶my uszczelkê pod g³owica, uszczelniacze zaworów, zawory i gniazda zaworowe zosta³y wyczyszczone, wypolerowane i spasowane.
Po odpaleniu dalej to samo, siwy dym! Czy to mo¿e byæ jaka¶ wada g³owicy? Pêkniêcie?


kopci caly czas ? czy schodzac z obrotow ?
Kopci ca³y czas, obroty nie maja znaczenia.
W p³ynie ch³odniczym nie widaæ ¶ladów oleju ? Ch³odziwo te¿ mo¿e dymiæ przy spalaniu.


To nie plyn, ale problem juz chyba zlokalizowany, jakas nieszczelnosc glowicy przy jednym z zaworow wydechowych..moze dzisiaj bedzie druga glowica to sie szybko skreci silnik i sprawdzimy,
Podejrzewam zawieszony zawór pod korb±, odpowiadaj±cy za odprowadzanie oleju do skrzyni biegów. Niemcy o tym u siebie na forum wspominali, ¿e motor mo¿e braæ olej.

Podejrzewam zawieszony zawór pod korb±, odpowiadaj±cy za odprowadzanie oleju do skrzyni biegów. Niemcy o tym u siebie na forum wspominali, ¿e motor mo¿e braæ olej.

To faktycznie moze byc to, albo zatkany czyms jakis kanal olejowy, poprzedni wlasciciel robil wymiane korby i tloka i wszystkie czesci skladal na jakies niebieskie gowno, ktore jest po prostu wszedzie.
Po wymienie glowicy na inna silnik caly czas wyrzuca wydechem kleby olejowego dymu.
Ten zawor pod korb±? on sie zawiesza ale jak on wyglada i czy mozna go 'odwiesic'. Po zgaszeniu silnika slychac jakby przelewanie sie ojeju, jakby pod duzym cisnieniem, az syczy, gdzies tam wlasnie w silniku sie przelewa..to ten zawor?
az sie sam zasmia³em, ojeju=oleju
czytaj tutaj:
http://forum.enduro-adventure.com/viewtopic.php?t=4197&start=15

a foto tego zaworka mam na dysku. Ogólnie jest z nim taki problem, ¿e ¿eby siê do niego dostaæ to trzeba rozpo³owiæ silnik :/
no to czeka mnie rozpo³awianie silnika. Mo¿esz wkleiæ zdjêcie jak to wygl±da?
http://img853.imageshack.us/i/kugeld01.jpg/

Tutaj jeszcze opis+foty od KOGUTA jak u niego by³ otwarty ten zaworek.
http://forum.enduro-adventure.com/viewtopic.php?t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=30

Z tego co pamieam to mo¿na sprawdziæ czy jest zawieszony ten zawór czy nie. Podam ci opis z niemieckiej strony:
Die Oelpumpe fördert das Oel unter anderem durch die Kurbelwelle an das untere Pleuellager und über eine Düse auch an das obere Pleuellager. Dieses Oel sammelt sich nun im Kurbelgehäuse an. Das Kugelventil nutzt die unterschiedlichen Druckverhältnisse im Kurbelgehäuse aus. Wenn der Kolben nach unten geht, öffnet die Kugel durch den ausgeübten Druck. Das Oel fließt über die auf der rechten Motorgehäusehälfte sichtbare Oelleitung zum Getriebe. Ob das Kugelventil überhaupt noch arbeitet kannst du folgendermaßen testen. Kurbelwellenfixierschraube rausdrehen (Vorsicht, es laufen ca 100ml Oel raus), Oelleitung (sieht aus wie ein Knochen)oben auf rechter Gehäusehälfte abschrauben. Nun Druckluft (muß nicht Kompressorluft sein, aus der Dose geht auch) durch das Gewinde der Kurbelwellenfixierschraube geben. Oben aus dem Gewinde der Oelleitung muß jetzt die Luft entweichen (Lappen drüberlegen, Oel kommt mit raus). Jetzt umgekehrt Druckluft durch Gewinde der Oelleitung geben. Es darf keine Luft an dem Gewinde der Kurbelwellenfixierschraube entweichen. - Das Blöde ist nur, daß dieses Ventil gerne hin und wieder mal hakt und Dir deshalb so ein statischer Test im Grunde nix bringt. Wenn dieses Ventil also nicht öffnet, entweicht das Oel trotz neuer Oelabstreif-/Kolbenringe/Kolben in den Verbrennungsraum. Es gibt mittlerweile eine stark verbesserte Version dieses Ventils, die problemlos arbeiten soll und die alte Version ersetzt hat. Ich habe das gleiche Problem wie du und bei meinem ansonsten 1A-Motor schon Oelverbräuche von 0,2l-1,6l/TKM gemessen (alle 100KM kontrolliert). Um ein Trennen der beiden Motorgehäusehälten zum Austausch des Kugelventils kommt man leider nicht herum.
Coraz bardziej zaczynam nastawiaæ siê ¿e to zawieszony ten zaworek. Wczoraj podnios³em cylinder, poziom oleju z komorze korbowej by³ zajebi¶cie wysoki, za to na bagnecie pokazuje ju¿, ¿e nie ma oleju. Poza tym za³o¿y³em inna g³owice, i jest to samo dymienie, po zdjêciu g³owicy na górze t³oka jest tyle oleju ¿e jeszcze czego¶ takiego nie widzia³em, foty ni¿ej.

http://p1.bikepics.com/pics/2011%5C03%5C30%5Cbikepics-2178369-full.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2011%5C03%5C30%5Cbikepics-2178370-full.jpg[/img]
Po niemiecku nie czaje nic, a translator t³umaczy to, co¶ w rodzaju: kali mieæ druga noga bardziej hehe, tak ¿e nic nie kumam.
Przet³umaczê to wieczorem ;
W serwisowce z 97 roku na stronie 24tej jest napisane, ¿e nie trzeba rozpo³awiaæ silnika ¿eby dostaæ siê do zaworka, bo sie odkrêca jak±¶ ¶rubê na lewym karterze na wysoko¶ci wla¶nie tego zaworka, ale dotyczy to SX, bo tylko tam by³ ten zawór w tym roku, reszta mia³a ju¿ dwie pompy.

Jak to siê ma do obiegu olejowego nie wiem, bo u mnie tego zaworka nie ma fabrycznie i mam tylko jedn± pompê.
komora korbowa jest po³±czona wê¿em z skrzyni± biegow.
Mam taki obieg olejowy jak w fiszce rok 1994 strona 9-ta,

W serwisowce z 97 roku na stronie 24tej jest napisane, ¿e nie trzeba rozpo³awiaæ silnika ¿eby dostaæ siê do zaworka, bo sie odkrêca jak±¶ ¶rubê na lewym karterze na wysoko¶ci wla¶nie tego zaworka, ale dotyczy to SX, bo tylko tam by³ ten zawór w tym roku, reszta mia³a ju¿ dwie pompy.
,


Rzeczywi¶cie, no to jadê do gara¿u lukn±æ czy mam taka ¶rubkê w silniku
niestety, u mnie nie ma tej ¶rubki
jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ?
Nie ma co jzu kombinowac mam jedna pompe , ten zaworek i tyle. Jestem na 100% pewny ze to zawor sie zawiesil i nie pozwala olejowi przedostac sie do skrzyni biegow, dlatego komora korbowodu jest pelna oleju, a obok w skrzyni jest sucho. Kat jest z 95 roku wiec wszytko sie zgadza

jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ?

B³±d. Dwie pompy s± dopiero od 97r. Wcze¶niejsze silniki maj± i wa³ek i ten zaworek.
A ja nie mam wa³ka, drugiej pompy, ani zaworka, nie ma nawet miejsca ¿eby go gdzie¶ wkrêciæ, wiem bo mia³em silnik roz³o¿ony do zera, nie mam tego kana³u olejowego w prawym karterze który wychodzi do góry i ³±czy sie metalow± rurk± z skrzyni± biegów, mam tylko wê¿a, który leci z dolnej czê¶ci skrzyni korbowej do skrzyni biegów od góry.

LC4 600 rok 1993 przej¶ciówka czyli ca³y silnik i rama jak w 620 a cylinder i glowica 600.
http://img171.imageshack.us/f/smaro.gif/
A od 2004 s± 2 pompy o innych prze³o¿eniach - wydajniejsze (kosz sprzêg³a te¿ ma inn± koronê w zwi±zku z tym) i zdaje siê, ¿e dodatkowy przewód i dysza smaruj±ca dosz³a (od przodu silnika w lewym karterze).
czyli ciagle maja problemy ze smarowaniem ...ciekawe ile taka 620 pociagnie bez wymiany korby i tloka ? 30 tys km ? ja mam niby 15 , ale malo mozliwe , nawet jak na niemca , aczkolwiek tarcze w idealnym stanie , oleju nie lyka , silnik pracuje nie za cicho ( szczegolnie sprzeglo slychac na luzie)
U mnie te¿ sprzêg³o s³ychaæ. Jest to objaw u¿ycia ³o¿yska kulkowego czyli masz jeszcze orygina³ jak ja. Po wymianie na rolkowe podobno problem znika. By³a te¿ akcja serwisowa w którym¶ roku wymiany tego ³o¿yska.

Co do przebiegów:
Na niemieckim forum jest kolo co ma nalatane 130tys na jednym t³oku w LC4 600. Na advriderze jest kilka tematów o 640 z przebiegami oko³o lub ponad 100tys bez wymiany t³oka. Ja mam aktualnie 24tys na oryginalnym t³oku i wszystko przy 19tys km by³o w jak najlepszym porz±dku w silniku.
Silnik ju¿ zrobiony. Stary zaworek by³ tak zapieczony, ze nie moglem ruszyæ tej kulki ¶rubokrêtem. Zawiesi³a siê w pozycji zamkniêtej, tak jak my¶la³em. Za³o¿y³em nowy zaworek i wszytko ¶miga jak trzeba:)
Wiêc jak trzeba rozpo³awiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((

Wiêc jak trzeba rozpo³awiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((

Trzeba.

Wiêc jak trzeba rozpo³awiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((

Pisa³e¶ chyba do mnie dzisiaj na GG, w³a¶nie wróci³em z rajdu i nie mia³em czasu odpisaæ, ale tak - trzeba rozebraæ silnik:/
LC4 95 400 ER Strasznie sie grza³ i kopci³ na czarno.
Rozwali³o mi silnik bo wyczy¶ci³em tylko bypas my¶lac ¿e to to i tak je¼dzi³em -efekt :
- t³ok przypiepszy³ w swiece i teraz nie dochodzi do GMP i nie schodzi do koñca w dó³.
Pewnie uszkodzony zawór w g³owicy a w skrzyni korbowej pe³no oleju ?
Pora¿ka -wa³ te¿ napewno spierdzielony i t³ok ?
jak sprawdzi ten kugelventil (zawór zwrotny)bez rozpo³awiania silnika i go rozruszac - m¿e przez t± rurkê olejow± do skrzyni biegów ko³o d¼wigni sprzêg³a (pierdykn±c ci¶nieniem lub podci¶nieniem - mo¿e ruszy zawór)
Wymyslcie cos bo niemam kasy a sam siê bjê rozbierac silnik.
EUREKA Sprawdzi³em kugelventil bez rozbierania silnika.
(mam tylko jedn± pompê r.95)
Tak jak my¶la³em :
Wkrêci³em rurkê olejow± t± ko³o d¼wigni sprzêg³a.
W otwór bli¿ej g³owicy wkrêci³em gumow± rurkê a do niej pod³±czy³em du¿± strzykawkê 100ml z apteki.
Jak wt³aczam powietrze nie idzie, ale jak zasysam wci±ga olej i powietrze z korby wiêc dzia³a.
Dodatkowo: sprawdzi³em tak zamiast ¶wiecy wkrêci³em gumow± rurkê , zatka³em szczelnie wej¶cie do g³owicy i wyj¶cia wydechu z g³owicy.
Gdy dmucham zwiêkszaj±c ci¶nienie , to tym otworem co by³a wcze¶niej strzykawka po pokonaniu oporu sprê¿yny (kugelventil) - idzie powietrze !!! , a gdy zasysam w komorze korby robi siê podci¶nienie. Czyli zawór zwrotny dzia³a.
znów to samo zatkany kugenventil mog³em rozpo³owiæ silnik wtenczas i go wymieniæ