Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...
Dzieñ dobry. Mam dosyæ nietypowy problem z motocyklem.
Jest to LC4 z roku 94 250cm pojemno¶ci ,2 suw.
Problem polega na tym , ¿e moto sta³o 2 dni nieodpalane.
Po tych 2 dniach po przejechaniu sie ma³ego kó³ka nagle zgas³ na wolnych obrotach. Jak trochê pokopie , to zaskakuje na ok 2 - 3 sekundy po czym samo ga¶nie.
Sprawdzi³em magneto - ok. Cewka i kondensator - ok.
Iskra jest , ¶wieca mokra. Fakt , ¿e iskra trochê s³aba , ale daje rade zapaliæ na suchej ¶wiecy.
Na popych nie odpala - czasem strzeli z wydechu , i tyle.
Co jeszcze mogê sprawdziæ ?. Przebicie na kablu WN ciê¿ko wyczuæ , a nie mam innego na podmianê.
Wcze¶niej motocykl je¼dzi³ jak nowy - zbiera³ siê tak , ¿e nie da³o sie manetek utrzymaæ. Czasem na wolnych obrotach zdarzy³o mu sie zgasn±æ , ale po jednym kopniêciu pali³.
Psika³em paliwem filtr powietrza - te¿ zero odezwu.
Jedyne co mi do g³owy przychodzi to ga¼nik , przewód WN , i uzwojenie w magneto.
sprawd¼ iskrê,¶wiecê,fajkê, mo¿e gdzie¶ pr±d ucieka. kiedys mia³em podobnie, i okaza³o siê ¿e ¶wieca by³a pêkniêta (!!) , ale zanim do tego doszed³em, zd±¿y³em rozebrac rozrz±d
No w³a¶nie próbowa³em na 2 ¶wiecach - ten sam efekt .
¦wieca sucha - odpala i ga¶nie. ¦wieca zalana - kopanie w nieskoñczono¶æ.
Fajka i kabel - My¶lê , ¿e tu mo¿e byæ problem , ale nie wiem od czego mo¿e mi spasowaæ (orygina³y za drogie). Mo¿e jakie¶ samochodowe tylko do próby pasuj± ?. Tu nie ma rozrz±du - My¶la³em se , ¿e prosta konstrukcja - paliwo jest , iskra s³aba , ale jest no i czemu mia³oby to nie paliæ.
Dzi¶ by³o gor±co , raz jeszcze rozebra³em magneto , czyszczenie styków w elektryce ( 3 kabelki na krzy¿ ).
Moto zagada³ , ale nie wkrêca³ siê na obroty , zgas³ po jaki¶ 10 sekundach (sukces ). Pó¼niej przy zapalaniu ju¿ tylko by³o lekkie strza³y , i bia³y dym.
Paliwo wykluczam , bo wla³em inn± mieszankê ni¿ zwykle .
moze zawiesil sie plywak w gazniku? w 2Ttez chyba jest plywak:)?
Bêdê ogl±da³ jutro. Powinien byæ .
To mój pierwszy motocykl , a z ga¼nikami mia³em doczynienia tylko za czasów jak mia³em malucha :p ( jakies 5 lat temu
Rozumiem , ¿e d±¿ysz do tego , ze za du¿± dawkê paliwa dostaje , i iskra nie wystarcza do zap³onu mieszanki ?.
A - nie odpalam na ssaniu , bo tak ani razu mi nie zapali³ . Pokrêt³o obrotów raczej co¶ robi , bo jak zakrêcê na max , daje trochê gazu , i kopie to strzela z wydechu na bia³o. A ssanie powinno dzia³aæ , bo jak juz motor zaskoczy bez ssania , to ciêgno w górê . Moto dlawi , i koniec ¿ywota
tak, ga¼nik ma p³ywak.
Raczej mia³em na my¶li , ¿e by go gdzie¶ wywia³o .
No nic - je¶li macie jak±¶ instrukcjê jak czy¶æiæ ga¼nik , to prosi³bym o podanie linka.
W maluchu wystarcza³ kompresor , i caly syf wydmuchany. Tu troszke delikatniejsze elementy pewnie s± , i nie chcia³bym niczego zniszczyæ.
Gaznik to gaznik, wyczysc go heh
Zmieñ ¶wiecê na pocz±tek, ew. spróbuj wypaliæ star± nad palnikiem gazowym.
Proponujê aby¶ spróbowa³ doj¶æ od czego tam silnik masz wrzucony i podpytaæ na stosownym forum.
No i w³a¶nie tu jest k³opot - bo teoretycznie to KTM lc gs 250 94 rok ... Tyle pamiêtam z aukcji. Bardzo rzadki model , znalaz³em go w jednym z katalogów. Wiêcej danych nie wiem - nie ma ¿adnych napisów na silniku , albo nie wiem , gdzie szukaæ.
Mimo wszystko - na 2 ¶wiecach sprawdzane - ten sam efekt - zapala od kopa na 2 sekundy , lub slychac wybuch po czym ga¶nie wyci±gam ¶wiece - mokra .
Pamiêtam jak wyci±ga³em star± ¶wiecê , to by³a czarna - no ale wyczy¶ci³em papierem ¶æiernym , i dalej nic.
mo¿e: walniêty simering na wale powoduje zarzucanie ¶wiecy olejem z silnika
mo¿e: walniêty simering na wale powoduje zarzucanie ¶wiecy olejem z silnika
kopci³by jak smok, ubywa³o by oleju ze skrzyni.
To jest ca³kiem prawdopodobne, bo w magneto mia³em troszkê oleju.
Kopci³ sporo jak zimny... Ale to 2 suw wiêc my¶la³em , ¿e to norma.
Mo¿na gdziekolwiek uszczelki do tego silnika dostaæ ?
jak zazuca na czarno swiece pobiera olei ,w teorii .za du¿o paliwa powinien chodzic
w dwu suwie zasysane paliwko wedruje pod t³ok i tam jak zimering jest walniety miesza sie z olejem wtedy robi sie zonk .pare razy mia³em tak w starych motorach... Jak mi zalewalo swiece zbyt duzo wachy to zagrzewa³em ja na palniku i gorac± wkreca³em wtedy odpala³em jak chodzi³to gaznik jak nie zimering .(mia³em raz przypadek iz by³o za duzo mieszanki ;;;;oleju w npaliwie ) jak masz proporcje czy masz dozownik?????????????????????????
Proporcje to - przynajmniej jak poprzedni w³a¶ciciel mówi³ - 200ml na 5 litrów benzyny.
Nie posiadam mieszalnika. Wszystko chodzi³o ca³kiem dobrze kilka dni temu.
Po ok 2 dniach postoju po prostu zapali³ na moment ,i zgas³ - wyci±ga³em ¶wiecê - by³a czarna , czuæ by³o z niej paliwo...
Pamiêtam , ¿e ostatni raz zrobi³em ma³e kó³ko na ssaniu... Teraz juz na ssaniu nie daje sie w ogóle uruchomiæ.
A w³a¶nie - co do podgrzewania ¶wiecy to tylko elektrode , czy ca³o¶æ ?
Pomy¶la³em o paliwie ju¿ wcze¶niej... Wlalem chyba 50ml na 5 litrów 98'
Ale zero efektu
elektrode
Pali³em ¶wiecê ... Zapali³ na kilka sekund , zero reakcji na gaz , zgas³ , i koniec.
Ga¼nik przedmuchany... Zauwa¿y³em ,¿e iskra raz jest , a raz jej niema.
Czy bêdzie to wina kondensatora ? - je¶li ju¿ tak , to gdzie mo¿na sie zaopatrzyæ w nowy , ew. u¿ywany ?.
Sprawdzam w³a¶nie te¿ kabel - miernik nic nie wykazuje (wydaje mi siê, ¿e mia³by obwód zamkniêty mierz±c jego dwa koñce - pikanie miernika ... A tak nie jest)
obwód zamkniety pika a kondensator jak jest padzioch to iskra jest czerwona lub podobna a miernik ustawiony odpowiednio oczywiscie
Chodzi mi raczej o to , ¿e przewód wysokiego napiêcia powinien równie¿ przesy³aæ niskie napiêcie ?.
Bo nie ma chyba innego domowego sposobu na sprawdzenie stanu kabla - mierzy³em na fajce , i na koñcu kabla (to wyj¶cie z cewki).
No i pokazuje mi , ¿e obwodu zamkniêtego niema.
To znów powstaje pytanie - czy tak niskie napiêcie ma w ogóle wp³yw na "tracenie" siê sygna³u ?
To samo tyczy siê ¶wiecy - mierzê na koñcówce z fajki , i na cycku - obwodu niema...
No cholera . Wygl±da to tak , ¿e raz ta iskra jest , a czê¶ciej jednak jej nie widaæ .
Kolejne pytanie - czy mo¿na u¿yæ uniwersalnych fajek z allegro , czy musi byæ to dedykowana do tego modelu - to samo z kablem...
Bo jak us³ysza³em , ¿e za ¶wiecê 60 z³ , to my¶le , ze komplet to bêdzie jakie¶ 200 z³.
Dzi¶ przedmucha³em ga¼nik - standardowo - przy kopaniu jedno buchniêcie , i tyle zagada³.
fajka to fajka maja chyba tylko ro¿ne oporniki zak³óceniowe ale to niema znaczenia
kabel byle ci pasowa³ bo sa grubosci rozne dobry -
silikonowy oplot itp
Chyba wiem gdzie k³opot
Rozebra³em magneto - tam wygl±da na wszystko ok ... Ale przyjrza³em siê ko³u magnetycznemu - i tu jest chyba k³opot ... Pewna jego czê¶æ dos³ownie wylecia³a mi na rêce - teraz jest niekompletne - choæ to nie czê¶æ która jest namagnesowana...
Sprawdza³em ¶rubokrêtem - akurat ta nie jest na³adowana magnetycznie.
Có¿ - wklepa³em m³otkiem z powrotem na miejsce. Iskra jest choæ s³aba.
I teraz znów kolejne pytanie - czy mo¿na to jakkolwiek zregenerowaæ ?.
Bo koszt samego ko³a to warto¶æ ok 1/3 motocykla :X.
przyklej tam gdzie powinno byc na jakis klej
niewiem niewidze pokaz fote
Wola³bym to zespawaæ , poniewa¿ w tym miejscu brakuje tej ok³adziny gumowej (lub co¶ w tym stylu ... Zutylizowa³a sie sama z siebie ).
Ale ok , przyklejê to . Chocia¿ po wbiciu m³otkiem na miejsce ten sam efekt iskry.
Czy ko³o te (a raczej to magnesopodobne co¶ ) powinno byæ ca³e namagnesowane , czy tylko jaka¶ jego czê¶æ ? - patrza³em po 2 stronach ko³a - jedna przyci±ga³a ¶rubokrêt , a druga nie... Tak jakby tylko 1/4 czê¶æi ko³a przyci±ga³a.
Przepraszam za moje "niewygodne" pytania , ale to mój pierwszy motocykl , chcia³bym siê jeszcze nim troszkê nacieszyæ .
Motocykl zrobiony - co siê okaza³o... ¦wieca pad³a - na innej sprawdza³em (równie¿ ngk ,tylko , ¿e grubsza elektroda - nic nie dawa³a.
W³o¿y³em now± ¶wiecê - odpalanie bez ssania (ok 20 stopni na zewn±trz) - nic , i nic...
Wyjmujê ¶wiecê - patrzê , ze jest sucha ... To da³em ssania - zapali³ od pierwszego kopniêcia , i chodzi³ stabilnie.
Dziwne , bo wcze¶niej na starej ¶wiecy wszystko by³o w porz±dku.
Sorki ,za dublowanie posta.
Opowiem jak sie ta historia z now± ¶wiec± skoñczy³a.
Otó¿ - poje¼dzi³em 2 dni - zawsze zapala³ od pierwszego kopa.
Dzieñ postoju - odpalanie na ssaniu , za³apa³ za 4 razem ... No ok - dodaje gazu by nie zgas³ , i wkoñcu zgas³ sam z siebie.
Próba odpalenia - nic , po¼niej dalej nic.
Odkrêcam ¶wiecê - czarna... No ok , ale iskra jest i wygl±da dosyæ dobrze.
Biore ga¼nik do domu - czyszczê , przedmuchujê , wk³adam - zapala na ssaniu na moment i ga¶nie... No nic - to pora na samostarta.... Ten te¿ nic nie da³ , tylko przy mocniejszym kopniêciu bia³y dym poszed³ taki , ze wylecia³ mi kolektor z jego miejsca (t³umik trzyma siê na samych sprê¿ynach). No i tyle na dzi¶...
Mo¿e jakie¶ sugestie ? - ga¼nik dzi¶ wyregulujê , choæ my¶lê . ¿e iskra mo¿e sie gdzie¶ w komorze spalania gubiæ.. Mo¿na to jako¶ sprawdziæ?.
Jest to LC4 z roku 94 250cm pojemno¶ci ,2 suw.
Problem polega na tym , ¿e moto sta³o 2 dni nieodpalane.
Po tych 2 dniach po przejechaniu sie ma³ego kó³ka nagle zgas³ na wolnych obrotach. Jak trochê pokopie , to zaskakuje na ok 2 - 3 sekundy po czym samo ga¶nie.
Sprawdzi³em magneto - ok. Cewka i kondensator - ok.
Iskra jest , ¶wieca mokra. Fakt , ¿e iskra trochê s³aba , ale daje rade zapaliæ na suchej ¶wiecy.
Na popych nie odpala - czasem strzeli z wydechu , i tyle.
Co jeszcze mogê sprawdziæ ?. Przebicie na kablu WN ciê¿ko wyczuæ , a nie mam innego na podmianê.
Wcze¶niej motocykl je¼dzi³ jak nowy - zbiera³ siê tak , ¿e nie da³o sie manetek utrzymaæ. Czasem na wolnych obrotach zdarzy³o mu sie zgasn±æ , ale po jednym kopniêciu pali³.
Psika³em paliwem filtr powietrza - te¿ zero odezwu.
Jedyne co mi do g³owy przychodzi to ga¼nik , przewód WN , i uzwojenie w magneto.
sprawd¼ iskrê,¶wiecê,fajkê, mo¿e gdzie¶ pr±d ucieka. kiedys mia³em podobnie, i okaza³o siê ¿e ¶wieca by³a pêkniêta (!!) , ale zanim do tego doszed³em, zd±¿y³em rozebrac rozrz±d
No w³a¶nie próbowa³em na 2 ¶wiecach - ten sam efekt .
¦wieca sucha - odpala i ga¶nie. ¦wieca zalana - kopanie w nieskoñczono¶æ.
Fajka i kabel - My¶lê , ¿e tu mo¿e byæ problem , ale nie wiem od czego mo¿e mi spasowaæ (orygina³y za drogie). Mo¿e jakie¶ samochodowe tylko do próby pasuj± ?. Tu nie ma rozrz±du - My¶la³em se , ¿e prosta konstrukcja - paliwo jest , iskra s³aba , ale jest no i czemu mia³oby to nie paliæ.
Dzi¶ by³o gor±co , raz jeszcze rozebra³em magneto , czyszczenie styków w elektryce ( 3 kabelki na krzy¿ ).
Moto zagada³ , ale nie wkrêca³ siê na obroty , zgas³ po jaki¶ 10 sekundach (sukces ). Pó¼niej przy zapalaniu ju¿ tylko by³o lekkie strza³y , i bia³y dym.
Paliwo wykluczam , bo wla³em inn± mieszankê ni¿ zwykle .
moze zawiesil sie plywak w gazniku? w 2Ttez chyba jest plywak:)?
Bêdê ogl±da³ jutro. Powinien byæ .
To mój pierwszy motocykl , a z ga¼nikami mia³em doczynienia tylko za czasów jak mia³em malucha :p ( jakies 5 lat temu
Rozumiem , ¿e d±¿ysz do tego , ze za du¿± dawkê paliwa dostaje , i iskra nie wystarcza do zap³onu mieszanki ?.
A - nie odpalam na ssaniu , bo tak ani razu mi nie zapali³ . Pokrêt³o obrotów raczej co¶ robi , bo jak zakrêcê na max , daje trochê gazu , i kopie to strzela z wydechu na bia³o. A ssanie powinno dzia³aæ , bo jak juz motor zaskoczy bez ssania , to ciêgno w górê . Moto dlawi , i koniec ¿ywota
tak, ga¼nik ma p³ywak.
Raczej mia³em na my¶li , ¿e by go gdzie¶ wywia³o .
No nic - je¶li macie jak±¶ instrukcjê jak czy¶æiæ ga¼nik , to prosi³bym o podanie linka.
W maluchu wystarcza³ kompresor , i caly syf wydmuchany. Tu troszke delikatniejsze elementy pewnie s± , i nie chcia³bym niczego zniszczyæ.
Gaznik to gaznik, wyczysc go heh
Zmieñ ¶wiecê na pocz±tek, ew. spróbuj wypaliæ star± nad palnikiem gazowym.
Proponujê aby¶ spróbowa³ doj¶æ od czego tam silnik masz wrzucony i podpytaæ na stosownym forum.
No i w³a¶nie tu jest k³opot - bo teoretycznie to KTM lc gs 250 94 rok ... Tyle pamiêtam z aukcji. Bardzo rzadki model , znalaz³em go w jednym z katalogów. Wiêcej danych nie wiem - nie ma ¿adnych napisów na silniku , albo nie wiem , gdzie szukaæ.
Mimo wszystko - na 2 ¶wiecach sprawdzane - ten sam efekt - zapala od kopa na 2 sekundy , lub slychac wybuch po czym ga¶nie wyci±gam ¶wiece - mokra .
Pamiêtam jak wyci±ga³em star± ¶wiecê , to by³a czarna - no ale wyczy¶ci³em papierem ¶æiernym , i dalej nic.
mo¿e: walniêty simering na wale powoduje zarzucanie ¶wiecy olejem z silnika
mo¿e: walniêty simering na wale powoduje zarzucanie ¶wiecy olejem z silnika
kopci³by jak smok, ubywa³o by oleju ze skrzyni.
To jest ca³kiem prawdopodobne, bo w magneto mia³em troszkê oleju.
Kopci³ sporo jak zimny... Ale to 2 suw wiêc my¶la³em , ¿e to norma.
Mo¿na gdziekolwiek uszczelki do tego silnika dostaæ ?
jak zazuca na czarno swiece pobiera olei ,w teorii .za du¿o paliwa powinien chodzic
w dwu suwie zasysane paliwko wedruje pod t³ok i tam jak zimering jest walniety miesza sie z olejem wtedy robi sie zonk .pare razy mia³em tak w starych motorach... Jak mi zalewalo swiece zbyt duzo wachy to zagrzewa³em ja na palniku i gorac± wkreca³em wtedy odpala³em jak chodzi³to gaznik jak nie zimering .(mia³em raz przypadek iz by³o za duzo mieszanki ;;;;oleju w npaliwie ) jak masz proporcje czy masz dozownik?????????????????????????
Proporcje to - przynajmniej jak poprzedni w³a¶ciciel mówi³ - 200ml na 5 litrów benzyny.
Nie posiadam mieszalnika. Wszystko chodzi³o ca³kiem dobrze kilka dni temu.
Po ok 2 dniach postoju po prostu zapali³ na moment ,i zgas³ - wyci±ga³em ¶wiecê - by³a czarna , czuæ by³o z niej paliwo...
Pamiêtam , ¿e ostatni raz zrobi³em ma³e kó³ko na ssaniu... Teraz juz na ssaniu nie daje sie w ogóle uruchomiæ.
A w³a¶nie - co do podgrzewania ¶wiecy to tylko elektrode , czy ca³o¶æ ?
Pomy¶la³em o paliwie ju¿ wcze¶niej... Wlalem chyba 50ml na 5 litrów 98'
Ale zero efektu
elektrode
Pali³em ¶wiecê ... Zapali³ na kilka sekund , zero reakcji na gaz , zgas³ , i koniec.
Ga¼nik przedmuchany... Zauwa¿y³em ,¿e iskra raz jest , a raz jej niema.
Czy bêdzie to wina kondensatora ? - je¶li ju¿ tak , to gdzie mo¿na sie zaopatrzyæ w nowy , ew. u¿ywany ?.
Sprawdzam w³a¶nie te¿ kabel - miernik nic nie wykazuje (wydaje mi siê, ¿e mia³by obwód zamkniêty mierz±c jego dwa koñce - pikanie miernika ... A tak nie jest)
obwód zamkniety pika a kondensator jak jest padzioch to iskra jest czerwona lub podobna a miernik ustawiony odpowiednio oczywiscie
Chodzi mi raczej o to , ¿e przewód wysokiego napiêcia powinien równie¿ przesy³aæ niskie napiêcie ?.
Bo nie ma chyba innego domowego sposobu na sprawdzenie stanu kabla - mierzy³em na fajce , i na koñcu kabla (to wyj¶cie z cewki).
No i pokazuje mi , ¿e obwodu zamkniêtego niema.
To znów powstaje pytanie - czy tak niskie napiêcie ma w ogóle wp³yw na "tracenie" siê sygna³u ?
To samo tyczy siê ¶wiecy - mierzê na koñcówce z fajki , i na cycku - obwodu niema...
No cholera . Wygl±da to tak , ¿e raz ta iskra jest , a czê¶ciej jednak jej nie widaæ .
Kolejne pytanie - czy mo¿na u¿yæ uniwersalnych fajek z allegro , czy musi byæ to dedykowana do tego modelu - to samo z kablem...
Bo jak us³ysza³em , ¿e za ¶wiecê 60 z³ , to my¶le , ze komplet to bêdzie jakie¶ 200 z³.
Dzi¶ przedmucha³em ga¼nik - standardowo - przy kopaniu jedno buchniêcie , i tyle zagada³.
fajka to fajka maja chyba tylko ro¿ne oporniki zak³óceniowe ale to niema znaczenia
kabel byle ci pasowa³ bo sa grubosci rozne dobry -
silikonowy oplot itp
Chyba wiem gdzie k³opot
Rozebra³em magneto - tam wygl±da na wszystko ok ... Ale przyjrza³em siê ko³u magnetycznemu - i tu jest chyba k³opot ... Pewna jego czê¶æ dos³ownie wylecia³a mi na rêce - teraz jest niekompletne - choæ to nie czê¶æ która jest namagnesowana...
Sprawdza³em ¶rubokrêtem - akurat ta nie jest na³adowana magnetycznie.
Có¿ - wklepa³em m³otkiem z powrotem na miejsce. Iskra jest choæ s³aba.
I teraz znów kolejne pytanie - czy mo¿na to jakkolwiek zregenerowaæ ?.
Bo koszt samego ko³a to warto¶æ ok 1/3 motocykla :X.
przyklej tam gdzie powinno byc na jakis klej
niewiem niewidze pokaz fote
Wola³bym to zespawaæ , poniewa¿ w tym miejscu brakuje tej ok³adziny gumowej (lub co¶ w tym stylu ... Zutylizowa³a sie sama z siebie ).
Ale ok , przyklejê to . Chocia¿ po wbiciu m³otkiem na miejsce ten sam efekt iskry.
Czy ko³o te (a raczej to magnesopodobne co¶ ) powinno byæ ca³e namagnesowane , czy tylko jaka¶ jego czê¶æ ? - patrza³em po 2 stronach ko³a - jedna przyci±ga³a ¶rubokrêt , a druga nie... Tak jakby tylko 1/4 czê¶æi ko³a przyci±ga³a.
Przepraszam za moje "niewygodne" pytania , ale to mój pierwszy motocykl , chcia³bym siê jeszcze nim troszkê nacieszyæ .
Motocykl zrobiony - co siê okaza³o... ¦wieca pad³a - na innej sprawdza³em (równie¿ ngk ,tylko , ¿e grubsza elektroda - nic nie dawa³a.
W³o¿y³em now± ¶wiecê - odpalanie bez ssania (ok 20 stopni na zewn±trz) - nic , i nic...
Wyjmujê ¶wiecê - patrzê , ze jest sucha ... To da³em ssania - zapali³ od pierwszego kopniêcia , i chodzi³ stabilnie.
Dziwne , bo wcze¶niej na starej ¶wiecy wszystko by³o w porz±dku.
Sorki ,za dublowanie posta.
Opowiem jak sie ta historia z now± ¶wiec± skoñczy³a.
Otó¿ - poje¼dzi³em 2 dni - zawsze zapala³ od pierwszego kopa.
Dzieñ postoju - odpalanie na ssaniu , za³apa³ za 4 razem ... No ok - dodaje gazu by nie zgas³ , i wkoñcu zgas³ sam z siebie.
Próba odpalenia - nic , po¼niej dalej nic.
Odkrêcam ¶wiecê - czarna... No ok , ale iskra jest i wygl±da dosyæ dobrze.
Biore ga¼nik do domu - czyszczê , przedmuchujê , wk³adam - zapala na ssaniu na moment i ga¶nie... No nic - to pora na samostarta.... Ten te¿ nic nie da³ , tylko przy mocniejszym kopniêciu bia³y dym poszed³ taki , ze wylecia³ mi kolektor z jego miejsca (t³umik trzyma siê na samych sprê¿ynach). No i tyle na dzi¶...
Mo¿e jakie¶ sugestie ? - ga¼nik dzi¶ wyregulujê , choæ my¶lê . ¿e iskra mo¿e sie gdzie¶ w komorze spalania gubiæ.. Mo¿na to jako¶ sprawdziæ?.