ďťż

Najgroźniejsi wrogowie, z którymi musimy walczyć są w nas...

Witam,

czy bank przelewa transzę za październik właśnie w tym miesiącu, czy też dopiero z wyrównaniem za ten miesiąc w listopadzie?

Pozdrawiam


Normalnie w październiku. Kredyt masz już przyznany, więc musisz jedynie przynosić legitymację co semestr.
A jeśli mam taką sytuację, że przeniosłam się na inny kierunek? Muszę podpisać aneks przed planowanym terminem wypłacenia październikowej transzy (w moim przypadku, to 11), czy obojętnie - do 31.10?

Z góry dziękuję za podpowiedź
Nie mam pojęcia, kiedyś takie sytuacje były niemożliwe, a po rozporządzeniu w sprawie legitymacji wszystko się zmieniło. Pewnie najlepiej będzie do końca października, ale im wcześniej tym lepiej, a najlepiej już teraz poinformować bank, bo przecież wypłacają ci transzę z tytułu studiowania innego kierunku i to jest trochę nie w porządku.


Moja uczelnia podbija legitymacje po 20.10., a transze wplywaja na konto 10. kazdego miesiaca.
Rok temu legitymacje zanioslam do banku chyba 30.10. lub 31.10., a 3 tygodnie wczesniej, normalnie na moim koncie pojawila sie pazdziernikowa transza.
Dostał ktoś dzisiaj pieniądze?
Dzisiaj pewnie dopiero wysłali, więc nie spodziewałabym się jeszcze dzisiaj tych pieniędzy. Jutro, najpóźniej pojutrze.
patrząc na ostatni semestr to pewnie tak.
mieli dużo czasu na poprawę systemu.
można zrobić aneks do umowy o zmianie terminu wypłaty?
Słyszałam, że teraz nie ma możliwości, żeby dostawać przed 10. Poza tym i tak nie ma możliwości zmiany daty, którą się podało za 1. razem, niestety. Już sama kombinowałam z tym, więc wiem
Tradycyjnie dzwonilam na infolinie z pytaniem, czy maja zamiar dostarczyc transze DZISIAJ. Radosna niczym szczygielek Pani odpowiedziala, ze tak, oczywiscie!

Rzecz jasna, nie mam jeszcze transzy i zapewne dostane jutro. Latem skladalam reklamacje w sprawie spoznionych transz, ale babsko, ktore ze mna rozmawialo wciskalo mi kit: ONA WIDZIALA CO INNEGO i JA WIDZIALAM, CO INNEGO. Takie pierdolamento to moga kierowac do naiwnych starych babek!

Słyszałam, że teraz nie ma możliwości, żeby dostawać przed 10. Poza tym i tak nie ma możliwości zmiany daty, którą się podało za 1. razem, niestety. Już sama kombinowałam z tym, więc wiem

Gdy dostalam telefoniczna odp. na moja reklamacje, uslyszalam m.in. o aneksie dotyczacym zmieny terminu wyplat transzy. Jak widac, personel PKO to jacys amatorzy!!!
Ja też jeszcze nie dostałam, ale jak pytałam babki w banku, to odpowiedziała, że 10 wszyscy już będą mieli. Tak, mam w PKO...
tylko najgorsze ze pieniądze są księgowane z 10 każdego miesiąca... mimo ze wpływają nst dnia.
niby z ostania sesja wysyłają ;/
Nie marnujcie czasu i nie dzwońcie do PKO. Przecież wam nie powiedzą wprost, że te kredyty studenckie to dla nich kula u nogi i najchętniej w ogóle by ich nie wypłacali.
Nie ma aneksu do daty, bo jak podpisywałam aneks do studiów II stopnia to się upewniałam co do tego. Z drugiej strony teraz się robią niby nieco bardziej przyjaźni dla studenta...

Nie marnujcie czasu i nie dzwońcie do PKO. Przecież wam nie powiedzą wprost, że te kredyty studenckie to dla nich kula u nogi i najchętniej w ogóle by ich nie wypłacali.
Nie ma aneksu do daty, bo jak podpisywałam aneks do studiów II stopnia to się upewniałam co do tego. Z drugiej strony teraz się robią niby nieco bardziej przyjaźni dla studenta...


Dokladnie, NIBY.
Przed chwila ujrzalam na mym koncie pazdziernikowa transze. W lipcu takze byla w nocy. Wam zycze, abyscie dostali swoje transze jak najszybciej.
infolinia nie jest od tego żeby stwierdzić czy ktoś dostanie transze czy nie.żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, np.czy ktoś nie jest na urlopie (wtedy wypłat nie ma) musi sprawdzić konkretna umowę a tego przez telefon sie nie sprawdza (ochrona danych) transze powinny być wypłacane w terminie który jest podany w umowie.no chyba że jest to dzień wolny od pracy to w następnym dniu roboczym.jeśli faktycznie transze są przelewane niezgodnie z zapisem umowy należy złożyć reklamację
Niestety reklamacje wg nich nie są zasadne, ponieważ data wysłania i zaksięgowania jest 10.10, ale te pieniądze docierają na nasze konta 11 albo 12 i wg nich wszystko jest w porządku.

Niestety reklamacje wg nich nie są zasadne, ponieważ data wysłania i zaksięgowania jest 10.10, ale te pieniądze docierają na nasze konta 11 albo 12 i wg nich wszystko jest w porządku. Oczywiscie...

infolinia nie jest od tego żeby stwierdzić czy ktoś dostanie transze czy nie.żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, np.czy ktoś nie jest na urlopie (wtedy wypłat nie ma) musi sprawdzić konkretna umowę a tego przez telefon sie nie sprawdza (ochrona danych) transze powinny być wypłacane w terminie który jest podany w umowie.no chyba że jest to dzień wolny od pracy to w następnym dniu roboczym.jeśli faktycznie transze są przelewane niezgodnie z zapisem umowy należy złożyć reklamację Czytaj ZE ZROZUMIENIEM. Ja nie pytalam o siebie (czyli o konkretna postac), tylko OGOLNIE. A to jest ROZNICA.
Posiadam konto w mBanku, kredyt w PKO BP i dalej dzisiaj 11.10.2011 nie widzę kolejnej transzy kredytu, a również podpisywałem aneks na II st. studiów.
W ogóle to jakieś przekręty.
Wcześniej zgodnie z umową pieniądze dostawałem na konto NAJPÓŹNIEJ 8-go każdego miesiąca - nawet jak wypadał on w dniu wolnym, to przelewali wcześniej.
Teraz po aneksie podpisanym w marcu 2011, od kwietnia przelewają inaczej.
11.05.2011
09.06.2011
11.07.2011

Niestety w październiku nie ma.

Do tego czy zdarzyło się wam może, że BANK was OKRADŁ i wypłacił mniejszą niż zazwyczaj transzę (standardowo jest to 587,70 zł) natomiast w czerwcu 2011 przelał mi 587,61 zł. Dziwne...
co do Judith to ja akurat umiem czytać ze zrozumieniem o czym swiadczy ilość postów w których pomogłam paru osobom.Infolinia to informacja o produktach bankowych a nie ksiegowość.
A co do tych dat przelewów to podejrzewam że różnice wynikaja stąd iż macie konta w innych bankach i jeśli przelew wyjdzie 10 a bank w którym macie konta nie przyjmuje już przelewów (a są takie banki) w godzinach popołudniowych , wieczornych to pieniądze macie na drugi dzień

co do Judith to ja akurat umiem czytać ze zrozumieniem o czym swiadczy ilość postów w których pomogłam paru osobom.Infolinia to informacja o produktach bankowych a nie ksiegowość.
A co do tych dat przelewów to podejrzewam że różnice wynikaja stąd iż macie konta w innych bankach i jeśli przelew wyjdzie 10 a bank w którym macie konta nie przyjmuje już przelewów (a są takie banki) w godzinach popołudniowych , wieczornych to pieniądze macie na drugi dzień


Jeszcze raz wyjasniam (a przychodzi mi to z trudem, bo jestem nerwowa) zadzwonilam na infolinie, by zapytac, CZY NIC SIE NIE ZMIENILO i czy przelewy z PKO nadal wychodza 10., czy tez moze cos im odwalilo i dokonali radosnie i spontanicznie zmian. Musialam sie upewnic po tych jajach z systemem.
Goga, no niestety nie jest to do końca prawda z przelewami. Dopiero w zeszłym roku akademickim, szczególnie od marca, pojawiły się takie problemy. Ja zawsze miałam konto w innym banku, kredyt pobieram czwarty rok, a jakoś transza zawsze była 10. Nadal mam to samo konto. Tak więc to jest ewidentnie wina PKO.
Ja dalej nie mam październikowej transzy, to jakaś patologia . Kumpel który ma konto w PKO BP dopiero ma ciekawą sytuację - od marca kredyt dostaje nie 10-go a 12-go, a jako data operacji widnieje (10-ty) a data księgowania (12-ty). Co przez te 2 dni pieniądze się rodzą czy co?
Przypomina to sytuację sprzed roku, kiedy studenci też mieli problemy z październikową transzą.
Co mogę powiedzieć? Transzę październikową dostałem dopiero 18.10.2011 po mojej interwencji telefonicznej. Złożyłem reklamację pisemną na tych dziadów w dn. 10.11.2011.
Dziś ujrzałem na koncie:
+2,35 ZWROT USTAWOWYCH ODSETEK OD NIETERMINOWEGO PRZEKAZANIA TRANSZY KREDYTU ZA OKRES OD 2011.10.08 .R. DO 2011.10.18 R.

Da się? da się.

Co mogę powiedzieć? Transzę październikową dostałem dopiero 18.10.2011 po mojej interwencji telefonicznej. Złożyłem reklamację pisemną na tych dziadów w dn. 10.11.2011.
Dziś ujrzałem na koncie:
+2,35 ZWROT USTAWOWYCH ODSETEK OD NIETERMINOWEGO PRZEKAZANIA TRANSZY KREDYTU ZA OKRES OD 2011.10.08 .R. DO 2011.10.18 R.

Da się? da się.


Da się i gdyby wszyscy tak im nie popuszczali, to może by się przejęli i transze puszczali w terminie.
Taa, jasne, już widzę jak się przejmują. Tu akurat student miał trochę inny przypadek, ponieważ zwłoka wyniosła 10 dni, więc reklamacja miała uzasadnienie.
Tylko, że oni się spóźniają z transzami zawsze od kiedy jest centralny system. Jak 10. wypada w święto albo weekend to oni przelewają te pieniądze dopiero następnego dnia roboczego, ale nie rano, żeby te pieniądze miały jeszcze szansę dotrzeć na konta studentów tego samego dnia, tylko oni wysyłają kasę późnym popołudniem i transze są spóźnione o kolejny dzień. Ja np. dostałam teraz transzę dopiero 13. grudnia. Tylko, że wg nich wszystko jest w porządku, bo przecież oni wysłali transzę w terminie. Tu nie chodzi o to, że komuś się nie chce składać reklamacji, ale my po prostu wg nich nie mamy podstaw do reklamacji. Nawet jak 10. wypada w dzień roboczy to oni i tak puszczają te przelewy późnym popołudniem, przez co wpływają one dopiero 11.
Skoro 10. wypada w weekend albo święto to powinni te transze wysyłać wcześniej, ale niestety tego nie regulują żadne przepisy i oni korzystają z tej luki prawnej.
Sorry, nie znasz sytuacji to się nie wymądrzaj.